scrolbar i FireFox
Fra : Søren

Dato : 17-11-04 19:34

Hej NG.

Kan man gøre sådan så Firefox altid viser scrollbars, hvor de bare er grå og
inaktive ligesom i IE?

Eller er det et spørgsmål om opsætningen af browseren?

Det irritere mig fordi placeringen af indholdet på min side flytter sig en
smule til venstre når man går fra en side uden scroolbars til en side med i
firefox, hvor indholdet set i IE altid er på samme plads fordi der altid er
scrollbars i siderne.

På forhånd tak.

Fra : Søren

Dato : 17-11-04 19:49

"Søren" <xxxxxx@.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> Kan man gøre sådan så Firefox altid viser scrollbars, hvor de bare er grå
> og inaktive ligesom i IE?

Jeg har fundet frem til:

body {
overflow:-moz-scrollbars-vertical;
}

Det ser ud til at virke fint.
Lige med undtagelse af at det ikke kan valideres.

Fra : hal@no_spam_statsbib~

Dato : 18-11-04 14:11

Søren wrote:
> [...]
> }
>
> Det ser ud til at virke fint.
> Lige med undtagelse af at det ikke kan valideres.

Tja - nu er det ikke altid således at en given validator har ret - de er
såmen heller ikke altid 100% korrekte. Så hvis du med valideres mener
"kan køres gennem et validator program - og få ok ud" har du nok ret.
Hvis du derimod validere op mod w3.org specifikationen for css2.1, vil
du derimod erfare at dit stylesheet er 100% korekt i følge rekomendationen.

Jeg vil gætte på at validator programmet mener at værdien er ugyldig;
men det er den nu ikke ifølge:

http://www.w3.org/TR/CSS21/syndata.html#q4

Fra : Søren

Dato : 18-11-04 19:48

<hal@no_spam_statsbiblioteket.dk> skrev i en meddelelse
> Søren wrote:

> Hvis du derimod validere op mod w3.org specifikationen for css2.1, vil du
> derimod erfare at dit stylesheet er 100% korekt i følge rekomendationen.

Det er såmænd W3C der selv siger der er fejl. Kunne ikke finde på at
validere andre steder.

> Jeg vil gætte på at validator programmet mener at værdien er ugyldig; men
> det er den nu ikke ifølge:
>
> http://www.w3.org/TR/CSS21/syndata.html#q4

Nej, det kan jeg godt se. Så burde der ikke være nogle problemer.

Tak for hjælpen