PGP
Fra : Merlin

Dato : 17-05-01 15:36

Hej,

Jeg har netop installeret PGP.
Nu har jeg bare problemet, at jeg ikke ved hvordan jeg laver en såkaldt
"keyring". Sådan at jeg bestemmer nogle adresser som er trusted.

Nogen som kan hjælpe?

Mvh.
Thomas

Fra : jsmogens™

Dato : 18-05-01 07:55

Du laver et personligt keypair ved at følge anvisningerne i programmet, det
spørger lige efter installationen om det skal generere et par.

For at du kan få importerede keys mærket som "trusted" skal du signere dem
med din egen nøgle. Herefter højreklikker du på nøglen og trækker skyderen
til højre.

--

Venlig hilsen
Best Regards

jsmogens®dk

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 18-05-01 08:29

"Merlin" <merlin@c.dk> writes:

> Jeg har netop installeret PGP.
> Nu har jeg bare problemet, at jeg ikke ved hvordan jeg laver en såkaldt
> "keyring". Sådan at jeg bestemmer nogle adresser som er trusted.

Du skriver ikke hvilken version af pgp, men med pgp-2.6.3i, som jeg
bruger (paa FreeBSD 4.3-stable), laver du din noeglering med 'pgp
-kg'. Ellers 'pgp -h' for generel hjaelp og 'pgp -k' for
noeglehaandteringshjaelp.

Og gaar det helt galt kan du selvfoelgelig laese manualen med 'man
pgp' (kraever din MANPATH er sat).

-- Ole M