en database, der ikke duer...
Fra : news

Dato : 17-11-04 11:05

Jeg taster ind her
http://www.haugmark.dk/booking/indtast.asp

Og så skulle jeg se det hele her...

http://www.haugmark.dk/booking/data.asp

Men jeg får bare en lang næse.

Database Results Error
The application is using arguments that are of the wrong type, are out of
acceptable range, or are in conflict with one another.

Har lavet det hele efter opskriften i Frontpage 2000, og jeg aner ikke en
dyt om programmeringssprog.
Koden kan man se ved at klikke på vis/kilde i explorer.
Er der nogen derude, der har fået det til at virke???

Venligst
Knud Haugmark

Fra : Charlotte Eglin

Dato : 17-11-04 12:21

Hej Knud

Jeg aner heller ikke en dyt om .asp, men det virker fint hos mig. Jeg får en
bekræftelsesside, med de indtastede oplysninger, og et link tilbage til
formularen.

Mvh
Charlotte Eglin

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 17-11-04 12:28

> [...]
> får en
> bekræftelsesside, med de indtastede oplysninger, og et link tilbage

Så vidt jeg har forstået knuds indlæg så er det heller ikke
http://www.haugmark.dk/booking/indtast.asp som ikke virker men derimod
http://www.haugmark.dk/booking/data.asp.

--
Simon Moore Højer
http://www.usenet.dk/netikette/larm.html

Fra : Charlotte Eglin

Dato : 17-11-04 12:29

"Charlotte Eglin" <mail@candour.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> bekræftelsesside, med de indtastede oplysninger, og et link tilbage til

Nå ja, det er jo ikke bekræftelsesformularen du har problemer med, men den
side hvor DU kan se hvad der er indtastet. For at kunne gøre det, skal du jo
have serveradgang da .asp, er server-side aktiv - mere rigtig og teknisk
forklaring er der andre her på NG der er meget bedre til.

Mvh
Charlotte Eglin

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 17-11-04 12:43

> [...]
> teknisk
> forklaring er der andre her på NG der er meget bedre til.

Jeg vil forslå at spørgsmålet bliver rejst i
dk.edb.internet.webdesign.frontpage.serverside.asp hvor der er større
chance for at få et svar.

Fra : Ulrik Friis

Dato : 18-11-04 12:08

"Simon Moore Højer" <simonhoejer@hotmail.com> wrote in message

> Jeg vil forslå at spørgsmålet bliver rejst i
> dk.edb.internet.webdesign.frontpage.serverside.asp hvor der er større
> chance for at få et svar.

Det var ikke noget råd, da denne gruppe ikke findes. Og skulle man vove sig
ind i news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp bliver man pebet ud. Det
her er et specifikt FP problem, hvor det drejer sig om at klikke sig rigtigt
rundt.

Forudsætningen for at du kan få dette til at virke er at du arbejder direkte
på serveren. Derfor kan jeg heller ikke give dig specifikke råd, da jeg ikke
ved hvad der iøvrigt er lavet.

Det næste er, at du skal følge de anvisninger der angives i hjælpefilerne,
meeeeen - de er nok ikke særlig pædagogiske mht. folk som ikke ved en dyt om
ASP. Men anvisningerne fortæller hvilken rækkefølge man skal udføre sine
opgaver. Denne rækkefølge er vigtig.

Hvis du læser engelsk, findes der flere udmærkede tutorials på nettet. Denne
er specifikt lavet til FP 2000, men illustrationerne mangler, da det ser ud
til den ikke bliver vedligeholdt længere. Men den er bedre end ingenting:
http://www.sitebuilder.ws/frontpage/tutorials/default.htm. Du kan også gå på
jagt efter andre tutorials herfra:
http://www.spiderwebwoman.com/resources/dbrwtipsandtricks.asp

Det tager lidt tid, og man skal strukturere sit arbejde, men så skal det nok
lykkes!

mvh
Ulrik

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 18-11-04 14:36

> Det var ikke noget råd, da denne gruppe ikke findes.

Sorry... det var en smutter... jeg mente selvfølgelig

Fra : S. larsen

Dato : 19-11-04 16:22

"news" <haugmark@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dyt om programmeringssprog.
> Koden kan man se ved at klikke på vis/kilde i explorer.
> Er der nogen derude, der har fået det til at virke???

Hej Knud

Jeg er heller ikke nogen ekspert, men har dog et websted som er lavet helt i
frontpage, samt et fotoprogram og et lille flashprogram, denn ehjemmeside
gør brug af flere databaser, bla til gæstebog, ordbog m.v.

1. Du er sikker på at dit webhotel understøtter Fp extensions, for ellers
virker det ikke.
2. Databasen ligger i den rigtige mappe32.
3. Du har oploadet den side der hedder, global.asa. den sørger for
forbindelse mellem dine sider og databasen.
4. Har du prøvet at åbne selve databasen oppe på serveren, og set om der
overhovdet er noget data i den. det burde der jo være hvis selve formularen
virker.
4. Du er sikker på at der ikke er nogen stier der hedder C:. de skal alle
hedde noget med http://
6. Hvis alt dette er som det skal være, så er det jo forbindelsen mellem
visningssiden og databasen der er noget galt med, og jeg ville nok, så prøve
at lave en helt ny application. F.eks så tag den der hedder, et
databsebaseret vebsted, og så bare ligge den op for at se om den skulle
virke. Hvis den er som den skal være kan du jo så rette den til efter dit
eget behov.

Ja blot et par ideer.

Mvh.

Søren Larsen

http://stass.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-04 17:24

"S. larsen" <info@stass.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> 3. Du har oploadet den side der hedder, global.asa. den sørger for
> forbindelse mellem dine sider og databasen.
[snip]

Man kan ikke fremstille asp siderne, som skal kommunikere med databasen på
sin computer. Det skal ske online på serveren. Man fremstiller først sin
database i Access på sin computer. (Husk at databasefelterne skal være
modtagelige for nullængde.) Så uploader man databasen til serveren,
hvorefter FP server extensions sørger for at lave ODBC connections og den
fremstiller så selv global.asa. Hvis global.asa er uploadet fra computeren
til serveren er det næsten sikkert, at det ikke vil virke.

mvh
Ulrik