Hvor holder IE styr på mime-types?
Fra : Steen

Dato : 17-11-04 11:01

Jeg har installeret både Adobe Reader 6.0 og Adobe Acrobat 5.0 på min XP.
Når jeg dobbeltklikker på en PDF-fil i stifinder, åbner Reader, men når jeg
klikker på en pdf-fil i IE, åbner Acrobat. Jeg troede, IE brugte de samme
filassociationer som resten af maskinen, men det er åbenbart ikke tilfældet.

Hvordan fortæller jeg IE, at filer af typen application/pdf skal åbnes med
Reader?

Mvh Steen

Fra : Preben Andersen

Dato : 17-11-04 11:13

"Steen" <virker@ikke.invalid> wrote in message
> [...]
tilfældet.

> Hvordan fortæller jeg IE, at filer af typen application/pdf skal åbnes med

Stifinder - Tools - Folder Options - File Types
mvh
Preben

Fra : Steen

Dato : 17-11-04 11:39

Preben Andersen wrote:

> Stifinder - Tools - Folder Options - File Types

Nej, det var jo lige det jeg skrev: Det virkede ikke. Den åbner i Reader,
når jeg dobbeltklikker på en pdf-fil i stifinder, men *ikke* når jeg klikker
på et link til en pdf-fil i IE. Og det vil jeg gerne have den til.

/steen

Fra : Preben Andersen

Dato : 17-11-04 12:14

> [...]

klikker
> på et link til en pdf-fil i IE. Og det vil jeg gerne have den til.

Du har ret. Jeg har også begge programmer, men IE vil åbenbart kun, som den
selv vil.
Kan det have noget med installationsrækkefølgen at gøre?

mvh
Preben

Fra : Steen

Dato : 30-11-04 13:02

Preben Andersen wrote:

> Du har ret. Jeg har også begge programmer, men IE vil åbenbart kun,
> som den selv vil.
> Kan det have noget med installationsrækkefølgen at gøre?

Jeg har nu løst problemet. Det viser sig, at det fra Adobes side ikke er
muligt at have både Adobe Acrobat og Adobe Reader installeret på samme tid -
de modarbejder simpelthen hinanden med overlæg.

Jeg har nu afinstalleret Adobe Acrobat, og alt fungerer igen.

Mvh Steen

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 26-11-04 00:43

Steen wrote:
> [...]
>
> Hvordan fortæller jeg IE, at filer af typen application/pdf skal åbnes med

Så vidt jeg husker er der noget med at IE bruger et miks af mime-types
og "intern logik" (egne filassociationer, brudstykker af filen osv) til
at afgøre, hvordan den har lyst til at åbne filer - dvs. at den kan
basalt set vælge at ignorere de informationer (mime) der kommer fra
serveren om den valgte fil - derfor får du nogle "spøjse" resultater!
Derudover mener jeg også at Adobe fraråder at installere både Reader og
Acrobat på samme maskine, da det skulle kunne medføre uventede resultater.

Mvh Tommy