Ændring af farver???
Fra : Brian Christensen

Dato : 17-11-04 09:57

Jeg er ved at oprette en hjemmeside
whitesociety.dk/html/index.php , hvor jeg bruger php.fusion. Jeg
har valgt mit theme men der hvor der er lyse blå farver vil jeg
gerne have mørke blå farver, helst farven 000066, men det vil
ikke ændre sig. Nogen af jer der kan hjælpe mig, nedenunder
ligger mit stylesheet hvori ændringerne skal laves!!!

alt {
   color:#555;
}

altbg {
   font-family:Verdana,Tahoma,Arial,Sans-Serif;
   font-size:10px;font-weight:bold;
   color:#000;background-color:#ddd;
   padding:4px;
}

white-header {
   font-family:Verdana,Tahoma,Arial,Sans-Serif;
   font-size:10px;font-weight:bold;
   color:#3c64a0;background-color:#eee;
   padding:4px;
   border-top:#3c64a0 1px solid;
   border-bottom:#3c64a0 1px solid;
}

full-header {
   font-family:Verdana,Tahoma,Arial,Sans-Serif;
   font-size:10px;
   color:#ddd;background-color:#4c74b0;
}

button {
   font-family:Tahoma,Arial,Verdana,Sans-Serif;
   font-size:10px;font-weight:bold;
   color:#000;background-color:#fff;
   height:19px;
   background-image:url(images/button.gif);background-repeat:repeat
-x;
   border:1px #000 solid;margin-top:2px;
}

textbox {
   font-family:Verdana,Tahoma,Arial,Sans-Serif;
   font-size:10px;
   color:#000;background-color:#e5ecf4;
   border:1px #000 solid;
}

body {
   font-size:11px;
   color:#000;background-color:#eee;
   padding:3px 4px 3px 4px;
}

sbody {
   font-size:10px;
   color:#ddd;
   padding:4px 4px 6px 4px;
}

bodybg {
   background-color:#fff;
   padding:10px
}

border {
   border-width:1px;border-color:#3c64a0;border-style:solid;
}

slborder {
   background-color:#648cc8;
   background-image:url(images/sidebg.gif);background-repeat:repeat
-y;
   border-width:0px 1px 0px
0px;border-color:#3c64a0;border-style:solid;
}

srborder {
   background-color:#648cc8;
   background-image:url(images/sidebg.gif);background-repeat:repeat
-y;
   border-width:0px 0px 0px
1px;border-color:#3c64a0;border-style:solid;
}

news-footer {
   font-size:9px;
   color:#000;background-color:#ddd;
   padding:2px 2px 2px 2px;
}

barmain {
   font-family:Verdana,Tahoma,Arial,Sans-Serif;
   font-size:10px;font-weight:bold;
   color:#fff;
   height:20px;
   padding:0px 4px 2px 4px;
   background-image:url(images/barmain.gif);background-repeat:repea
t-x;}

barleft {
   width:8px;height:20px;
   background-image:url(images/barleft.gif);
}

barright {
   width:8px;height:20px;
   background-image:url(images/barright.gif);
}

capmain {
   font-family:Verdana,Tahoma,Arial,Sans-Serif;
   font-size:10px;font-weight:bold;
   color:#fff;
   height:20px;
   padding:0px 2px 0px 2px;
   background-image:url(images/capmain.gif);background-repeat:repea
t-x;
}

capleft {
   width:8px;height:20px;
   background-image:url(images/capleft.gif);
}

capright {
   width:8px;height:20px;
   background-image:url(images/capright.gif);
}

scapmain {
   font-family:Verdana,Tahoma,Arial,Sans-Serif;
   font-size:10px;font-weight:bold;
   color:#000;
   height:19px;
   padding:0px 2px 0px 2px;
   background-image:url(images/scapmain.gif);background-repeat:repe
at-x;
   border-width:1px 0px 1px 0px;border-color:#fff #000 #ccd6e0
#000;border-style:solid;
}

tbl-border {
   background-color:#ccc;
}

tbl {
   font-size:11px;
   padding:3px 4px 3px 4px;
}

tbl1 {
   font-size:11px;
   color:#000;background-color:#eee;
   padding:4px;
}

tbl2 {
   font-size:11px;
   color:#000;background-color:#ddd;
   padding:4px;
}

forum-caption {
[...]

quote {
   color:#000;background-color:#ddd;
   padding:2px;
   margin:0px 20px 0px 20px;
   border:1px #ccc solid;
}

poll {
   height:12px;
   border-width:1px 1px 1px 1px;border-color:#fff #ccd6e0 #ccd6e0
#fff;border-style:solid;
}

shoutboxname {
   color:#eeeeff;
}

shoutbox {
   color:#ddd;
}

shoutboxdate {
   font-size:9px;
   color:#bbb;
   text-align:right;
}

small {
   font-size:10px;font-weight:normal;
}

small2 {
   font-size:10px;font-weight:normal;
   color:#666;
}

sidesmall {
   font-size:10px;font-weight:normal;
   color:#ddd;
}

a {
   color:#3c64a0;
   text-decoration:none;
}

a:hover {
   color:#3c64a0;
   text-decoration:underline;
}

a.slink {
   color:#eeeeff;
   text-decoration:none;
}

a:hover.slink {
   color:#eeeeff;
   text-decoration:underline;
}

a.white {
   color:#fff;
   text-decoration:none;
}

a:hover.white {
   color:#fff;
   text-decoration:underline;
}

a.foot {
   color:#eeeeff;
   text-decoration:none;
}

a:hover.foot {
   color:#eeeeff;
   text-decoration:underline;
}

body {
   font-family:Verdana,Tahoma,Arial,Sans-Serif;
   font-size:11px;
   margin:0px;
}

form {
   margin:0px 0px 0px 0px;
}

hr {
   height:2px;
   border-top:#bbb 1px solid;
   border-bottom:#fff 1px solid;
}

hr.shr {
   height:2px;
   border-top:#2c5490 1px solid;
   border-bottom:#6c94d0 1px solid;
}

td {
[...]

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Per Rasmussen

Dato : 17-11-04 10:58

Brian Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> ikke ændre sig. Nogen af jer der kan hjælpe mig, nedenunder
> ligger mit stylesheet hvori ændringerne skal laves!!!

Som en start kan du få siden til at validere.
Du behøver ikke at sætte hele din CSS kode her ind, det er spild af
plads, for den skal vi nok få fat i.

PerR

Fra : Per Rasmussen

Dato : 17-11-04 11:03

I din index.php står der <body bgcolor='#4c74b0' text='#000000'>
Fjern alt så der kun står <body> resten definerer du jo i CSS

PerR

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-11-04 11:03

Brian Christensen wrote:

> [...]
> har valgt mit theme men der hvor der er lyse blå farver vil jeg
> gerne have mørke blå farver, helst farven 000066, men det vil

Du skifter nok den forkerte kode. Du har mange forskellige blå nuancer
på siden, så det er et spørgsmål om, hvilke(n) du gerne vil udskifte.
Hvis det er den i sidebjælkerne, skal du udskifte de steder der står
648cc8 i din kode med 000066.

P.S. Der er ingen grund til at sende din kode her - vi kan se den på
hjemmesiden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup