Er jeg forkert på den....
Fra : Anders

Dato : 17-11-04 08:55

Hej

Har jeg regnet forkert eller hvad...

SE K700i (Telia Express, inkl. fragt) 1064,-
6 mdrs. abb. a 120,- 720,-
Oprettelse 99,-
Skulle gerne blive 1883,-

Telefonen er ikke Simlåst !
Priserne er fundet via www.mobilpriser.dk

Så kan det efter min vurdering, ikke betale sig at give
ca. 2400,- for en uden abb.
Der er sparet ca. 500,-

Mvh
Anders

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 17-11-04 11:20

> [...]
>
> Telefonen er ikke Simlåst !
> Priserne er fundet via www.mobilpriser.dk
>
> Så kan det efter min vurdering, ikke betale sig at give

Det skal nok passe. Teleselskaberne kalkulerer ofte med at en del af dem der
bider på fortsætter med abonnementet ud over de 6 måneder. Desuden har de
for det meste en del indtægter på at der bliver ringet til telefonen.

Niels Dybdahl

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-11-04 14:00

Anders wrote:

> [...]
>
> Telefonen er ikke Simlåst !
> Priserne er fundet via www.mobilpriser.dk
>
> Så kan det efter min vurdering, ikke betale sig at give

Hvad får du for de 120 kroner i abonnement?
Det er vist fri SMS. Så det forbrug du ville have haft sparer du jo
også.

Fx hvis du på telmore skriver 15 sms'er pr. dag til - lad os bare sige -
20 ører.

Så sparer du 3 kroner pr. dag og 90 kroner pr. måned. Altså kun 30
kroner i ren abonnement.

Din bessparelse bliver altså større.

mvh

Carsten Riis

Fra : Permand

Dato : 17-11-04 14:57

"Anders" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Telefonen er ikke Simlåst !
> Priserne er fundet via www.mobilpriser.dk
>
> Så kan det efter min vurdering, ikke betale sig at give

Det lyder rigtigt.

Jeg har selv købt en mobil med abb. som var ulåst.

Den bruger jeg med mit unitel abb., så har jeg sat telia simkortet i min
gamle mobil og bruger udelukkende de gratis sms'er på den gamle.

Så får jeg det bedste fra begge verdener.

Ps. husk at skrive ind i din outlook hvornår du skal opsige abbonement ,
så¨du ikke betaler en dag mere end nødvendigt.

Og med telia ville jeg sende opsigelsen i anbefalet brev, så er bevisbyrden
i orden hvis der skulle komme en sag ud af det (de lader ofte som om de ikke
har modtaget opsigelsen)

Fra : Guru

Dato : 17-11-04 18:16

Jeg har opsagt Telia ved at ringe til dem. Dagen efter modtog jeg et brev
med bekræftelse. Så har man sparet kr. 49,50 i porto, da bekræftelsen kan
bruges som bevis i en eventuel tvist!

Fra : Anden

Dato : 18-11-04 01:35

> [...]
> bevisbyrden
> i orden hvis der skulle komme en sag ud af det (de lader ofte som om de

Tja, jeg er både blevet kaldt i retten og får (langt tid siden sidst)
rykkere for en abonnement jeg brugte for 8 år siden... som har opsagte 8-9
gange nu.
Og utroligt nok er det ikke noget jeg finder på eller er farvet af, det er
ret underholdende.
Utroligt hvad de kan lave af fejl (med vilje måske?)

så en god ide med Telia, FÅ DET PÅ SKRIFT.... trust no one :)

mvh
Anders

Fra : John

Dato : 17-11-04 20:54

> [...]
>
> Telefonen er ikke Simlåst !
> Priserne er fundet via www.mobilpriser.dk
>
> Så kan det efter min vurdering, ikke betale sig at give

Næh... samme fremgangsmåde brugte jeg da jeg købte min K700i.

Jeg valgte bare et "Go 99" abonnement fra Orange i stedet for.
1.199 kr. for telefonen, oprettelsen var gratis og man får taletid for de 99
kroner om måneden så jeg har vel sparet omkring 1.100 kroner i forhold til
at have beholdt mit Telmore abonnement og have købt telefonen gennem dem.

Mvh

John

Fra : Anders

Dato : 19-11-04 07:41