Barnetsbog
Fra : Simon[8230]

Dato : 16-11-04 23:06

Jeg søger en barnetsbog, til min lille datter. Men alle butikker jeg har
besøgt har kun de, efter min mening, rædselsfulde bøger med bamser, alfer,
engle.. og jeg ved ikke hvad.
Så er der ikke nogen der ved hvor man kan købe den gode gamle barnets bog
med læderindtræk, og hvor påskriften "barnets bog" er præget ned i læderet?
eventult nogen der ved hvem der producerer bogen?

Mvh

Simon

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 17-11-04 08:32

Simon[8230] (ehandel@FJERNDETMEDSTORTzimon.dk) skrev følgende:

> Så er der ikke nogen der ved hvor man kan købe den gode gamle barnets
> bog med læderindtræk, og hvor påskriften "barnets bog" er præget ned
> i læderet? eventult nogen der ved hvem der producerer bogen?

Det kan jeg desværre ikke hjælpe sig med, men har du set bogen "Barnets
første syv år" med illustrationer af Ib Spang Olsen ? Den er væsentligt
mere afdæmpet end de mange andre bøger på markedet.

Henriette Døssing

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-04 09:55

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse

> Det kan jeg desværre ikke hjælpe sig med, men har du set bogen "Barnets
> første syv år" med illustrationer af Ib Spang Olsen ? Den er væsentligt
> mere afdæmpet end de mange andre bøger på markedet.

Ved du evt. hvor man kan købe den ?
Skal bruge et par stykker af barnets bog, som jule- og barselsgaver.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Simon[8230]

Dato : 17-11-04 12:47

> Ved du evt. hvor man kan købe den ?
> Skal bruge et par stykker af barnets bog, som jule- og barselsgaver.

http://www.ibooks.dk/default.asp?mode=show_item&vare_id=109522

Simon

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-04 19:44

"Simon[8230]" <ehandel@FJERNDETMEDSTORTzimon.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.ibooks.dk/default.asp?mode=show_item&vare_id=109522

Takker

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 17-11-04 14:36

Buffy (Tjekmig(snabel-a)pc.dk) skrev følgende:

> Ved du evt. hvor man kan købe den ?
> Skal bruge et par stykker af barnets bog, som jule- og barselsgaver.

Nej, det ved jeg ikke, men mon ikke en velassorteret boghandel kan klare
opgaven.
Vi fik den i dåbsgave til vores datter.

Henriette Døssing

Fra : Michael-7500

Dato : 18-11-04 13:44

Hvorfor gør du ikke som jeg gør? (Hvis du altså har tiden - jeg har p.t
barselsorlov!)

Jeg ville også gerne have en "barnets bog", men jeg ville gerne SELV
bestemme indholdet og nogle ting ville jeg gerne have yderligere uddybet end
andet. Så jeg har til begge mine børn lavet ringbind, hvor jeg hver gang vi
passerer den 1. skriver om den foregående måned - hvad de nu kan, hvad de
siger, hvad de gør og andre ting - jeg er SELV herre over hvad den skal
indeholde. Jeg har gemt alle papirer og deslige fra fødslen, sygehus-ophold,
kopi af siderne fra "Barnets bog," som sundhedsplejersken skriver i, skrevet
et par sider om selve fødslen, skrevet et par sider om hvordan "far og mor
lærte hinanden at kende,", sat alle kort og hilsener fra fødslen og
barnedåben i, lavet en oversigt over barsels/-dåbsgaver m.m. og hver måned
printer jeg så de bedste billeder ud fra den foregående måned, som jeg synes
kan være skægge for mine børn af have, når de bliver voksne. JA, det kan
blive til mange ringbind i årene fremover, men alligevel - vores datter er 2
1/2 år i dag og vi finder da jævnligt ringbindene frem fordi der er noget vi
ikke kan huske, og så falder vi hver gang over noget, hvor vi siger: "det
der havde vi da også helt glemt." Og tænk på alle de ting man får skrevet
ned, som bare ville være gået i glemmebogen ellers. Det tager tid at lave,
og der er ingen der siger man skal skrive ALT ned - du bestemmer jo selv,
men jeg vil KLART anbefale ideen. Og helt ærlig - det er da sjovere for
ungerne når de bliver store end "bare" sådan en "købe-bog med Peter Plys"
eller noget i den stil. Ringbindene bliver mere personlige.

Jeg morer mig da stadig når jeg ser, at jeg har klistret plasteret ind fra
vores datters 1. vaccination. Bare et eksempel. Derudover har jeg også i
Ugebladet Søndag klippet forskellige "Lykken er...." ud og forskellige små
historier fortalt af børn. Alt, hvad der kan få smilet frem er værd at gemme
og alt, hvad man selv og barnet synes kan være sjovt som voksen at sidde og
kigge tilbage på.

--
Anne-Lise

Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar
Brugt pigetøj sælges: www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges: www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : Lars Raaby

Dato : 18-11-04 13:51

Michael-7500 skrev bl.a.:
> [...]
> skriver om den foregående måned - hvad de nu kan, hvad de
> siger, hvad de gør og andre ting - jeg er SELV herre over hvad

Andre laver en hjemmeside. ;)))

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Michael-7500

Dato : 18-11-04 19:41

"Lars Raaby" <Lars@8840.dk> skrev i en meddelelse

> Andre laver en hjemmeside. ;)))

Nu er det jo ikke alle der vil dele børnenes oplevelser med 5-6.000.000.000
andre...

--
Michael

Fra : Simon[8230]

Dato : 19-11-04 19:01

> Hvorfor gør du ikke som jeg gør? (Hvis du altså har tiden - jeg har p.t
> barselsorlov!)

.... klip en masse...

Det er det så også kommet til, ikke i så vid udstrækning som du beskriver
det, men vi har fundet et stort flot læderindbundet fotoalbum af den gamle
slags (uden plastic-sager til billederne), men rigtige gedigne tykke sider
og pergament .. så jeg håber det bliver rigtigt godt

Men tak for input'ne fra alle..

Mvh

Simon