Hvor meget skal de spise??
Fra : Frk. Clausen

Dato : 16-11-04 21:43

Palle & Frederik er næsten lige blevet 3 måneder. Der står posen til deres
foder (Royal Canin) at èn kat skal have 40g om dagen til de er 4 måneder.
Men Palle & Frederik spiser altså ca 120g om dagen tilsammen..

Overfodrer jeg dem??? De er mega sultne hvis de ikke får så meget som jeg
giver dem....

/Kristina www.smukke-engel.webbyen.dk

Fra : Jytte

Dato : 16-11-04 21:50

"Frk. Clausen" <Gidinna@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men Palle & Frederik spiser altså ca 120g om dagen tilsammen..
>
> Overfodrer jeg dem??? De er mega sultne hvis de ikke får så meget som jeg

Killinger i den alder skal have så meget de kan spise. Glem hvad der står på
posen. Du kan jo give dem lidt råt kød ved siden af, det har de godt af.

hilsen
Jytte

Fra : Allan

Dato : 16-11-04 22:45

> [...]
> Men Palle & Frederik spiser altså ca 120g om dagen tilsammen..
>
> Overfodrer jeg dem??? De er mega sultne hvis de ikke får så meget som jeg

Hæld du bare op i deres madskål så der er mere end nok
Så slipper du for katte der ikke selv kan styre deres madbehov senere.
Det kan være en kamp med katte, der skamspiser deres mad, istedet for at
have tørfoder a´libitum, stående fremme hele tiden.
Og alle katte vokser forskelligt, Så det der står på posen, styrer de nok
bedre selv. når de er så unge.

Mvh Allan

Fra : Frk. Clausen

Dato : 17-11-04 14:28

Så det I siger er altså bare at jeg skal give dem mad hver gang skålen er
tom???

Hvor længe skal jeg gøre det???

Fra : Allan

Dato : 17-11-04 14:45

> Så det I siger er altså bare at jeg skal give dem mad hver gang skålen er
> tom???
>
> Hvor længe skal jeg gøre det???

Hej Frk. Clausen

Hvis du er heldig så skal du fylde helt op resten af deres liv.

Mine 2 katte har altid tørfodder stående fremme.
Det går de så og hyggespiser af hele dagen.

Mvh Allan

Fra : Denise

Dato : 17-11-04 14:51

"Frk. Clausen" <Gidinna@hotmail.com> wrote in message
> Så det I siger er altså bare at jeg skal give dem mad hver gang skålen er
> tom???
>
> Hvor længe skal jeg gøre det???

Øh, hvad mener du - indtil du ikke har katte mere Eller indtil du synes
du vil administrere, hvor meget de må spise, f.eks. hvis de senere skulle
blive for tykke, og du mener de skal på slankekur.
Mine har altid fået fyldt op når skålene er tomme. De er hhv. 16 og 10 år
gamle.

--
Hilsen Denise

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 17-11-04 15:08

> Så det I siger er altså bare at jeg skal give dem mad hver gang skålen er
> tom???
>
> Hvor længe skal jeg gøre det???

Ja, mad ad libitum
Hos mig siger statistikken med 8 på konstant fyldte skåle:
7 fit, 1 temmelig godt i stand.
Når der kommer ny mad i skålen rå-æder de altid. Så hvis man har nogle der
er for godt i stand, så skal man stille store skåle, så de ikke skal fuldes
op så mange gange.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk