Fiske i Laganområdet, Sverige???????
Fra : ERIK THORSBJERG

Dato : 17-05-01 14:19

Fra 26/5 - 2/6 har en ven og jeg tænkt os at tage en tur til Lagan området
og fiske.

Vi vil prøve lidt af hvert. Hvordan er det med muligheder for mose/sø
områder? Gedde, aborre, suder, brasen osv.

Er der nogle steder hvor man sælger sandorm. Vi vil også prøve surf/mede i
havet.

Vi agter at bo i campingvogn. Nogen anbefalinger? Evt. campingplads med egen
fiskeadgang.

Vi glæder os til en tur i grannalandet.

På forhånd tak for alle tips.

Anders og Thor

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 17-05-01 17:19

On Thu, 17 May 2001 15:19:03 +0200, "ERIK THORSBJERG"
<erik.thorsbjerg@get2net.dk> wrote:

>Fra 26/5 - 2/6 har en ven og jeg tænkt os at tage en tur til Lagan området
>og fiske.

God ide. Men nu er Lagan jo rimelig lang. Hold jer til de 8 km der er
fra Laholm ud til kysten. Vandkraft værket i Laholm stopper de sjove
fisk (IMO).

>Vi vil prøve lidt af hvert. Hvordan er det med muligheder for mose/sø
>områder? Gedde, aborre, suder, brasen osv.

Prøv Bolmen. Det er en stor sø, ca 40 km lang og 15 km bred, Jeg fik
selv tip om denne uden dog at prøve det endnu.

Tag ikke derover uden at prøve havørred/lakse fiskeriet i Lagan. Helt
ud til kysten lidt syd for Halmstad. Det er et kanont fiskested hvor
jeg var i sidste weekend. Dette er dog et meget populært sted - der
var nok 10-15 andre danskere på stedet.

>Er der nogle steder hvor man sælger sandorm. Vi vil også prøve surf/mede i
>havet.

Fiskegrejs forhandleren i Laholm (www.laholm.se)

Mvh. Brian