Guppy yngel...
Fra : Casper

Dato : 16-11-04 14:33

Hej...

Hvad spiser Guppy yngel / unger.... ud over alm. førfoder ????

Hilsen Casper....

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-11-04 14:47

Casper wrote:
> Hvad spiser Guppy yngel / unger.... ud over alm. førfoder ????

Hvorfor give dem andet ?

De klarer sig fint med knust flagefoder alene - der er alt hvad de behøver
i.

Men du kan forsøge dig med Artemia Salina hvis du gider udklække nogle eller
små Cyclops.......

Du kan også prøve med torskerogn og lign - men måske skal de være lidt
større før de gabe over det.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Casper

Dato : 16-11-04 15:07

Okey....

Men skal det være " frisk " eller " dåse " torskerogn ????

Hilsen Casper.....

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-11-04 15:42

Casper wrote:
> Men skal det være " frisk " eller " dåse " torskerogn ????

Underordnet - guppy er ikke så kræsen.

I en gammel bog, som jeg engang havde foreslog de også leverpostej, som en
mulighed.

Man skulle smøre en lille klat på en ispind og lægge den til at flyde i
overfladen med leverpostejen nedad - så guppy'erne kunne æde den......

Men til daglig er flagefoder helt OK.

Fra : Jørgen

Dato : 16-11-04 18:15

"Casper" <casperrasmussen11@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej...
>
> Hvad spiser Guppy yngel / unger.... ud over alm. førfoder ????
>

> Hilsen Casper....

Hej Casper
Du har fået en masse råd om diverse ting incl. leverpostej som du kan fodre
dine Guppyer med.
Det er også helt i orden. Guppyerne er næsten lige glade med hvad du fodrer
dem med, men det bliver en opgave for dig at holde vandkvaliteten i orden -
det er der ingen der taler om - men pas på forurening i vandet, det kan gå
stærkt - endda meget stærkt.
Hilsen
Jørgen

Fra : PyroStorm_DK

Dato : 16-11-04 23:00

"Casper" <casperrasmussen11@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej...
>
> Hvad spiser Guppy yngel / unger.... ud over alm. førfoder ????
>

> Hilsen Casper....

Jeg har læst følgende på "Akvariesiden.dk": Lever i naturen hovedsageligt af
alger. Fodringsløs
Mine gubbyer gnasker nu lystigt til tørfodderet og jeg har observeret dem
nappe lidt på blade og andre genstande, sikkert efter alger. Så sent som
idag her jeg iagtaget en gubby hun æde en pu-ha... og nej den blev ikke
spyttet ud igen.

Så har jeg jo lige regnet ud at hvis man har sådan en fødende flok gubbyer
så kan de jo nok brødføde andre fisk med deres yngel..... Hvilken horibel
tanke.

MvHans