Firefox og ISA-server
Fra : Morten Snedker

Dato : 16-11-04 12:44

Jeg kan ikke få Firefox til at køre gennem ISA-serveren. Browseren
returnerer

"403 Forbidden - The ISA Server denies the specified Uniform"

Jeg har så læst mig til at authentication ikke bliver sendt med
firefox på samme måde som med IE - og at løsningen ligger i opsætning
af ISA-serveren. Jeg aner ikke hvor jeg skal hen i ISA'en (og ja, jeg
er blevet ufrivillig admin på den, hvor sørgeligt det end måtte være).

Så i hvilket menupunkt/sted i ISA'en skal jeg kigge?
Loggen siger
--
192.168.1.107, Morten Snedker, firefox.exe:3:5.1, Y, 11/16/2004,
11:42:22, fwsrv, PICASSO, -, -, 66.102.9.104, 80, -, 0, 2014, 80, TCP,

Dén rule siger "allow all IP-traffic" og applies til en brugergruppe
som jeg er en del af - hvorfor jeg ikke forstår, at jeg ikke kan få
lov.

Jeg har lagt mærke til at Firefox virker på https-sder, men ikke http
(og proxy virker dermed, og har iøvrigt samme opsæt som IE).

FUT: dk.edb.system.ms-windows.server

mvh /Snedker
---
http://dbconsult.dk