Hjem fra dyrlægen
Fra : J

Dato : 15-11-04 23:35

Jeg skulle aflevere Laurits hos dyrlægen kl. 9 i morges, og det var ikke
rart. Kl. 15.45 hentede jeg så mislingen igen, han så godt nok kvæstet ud,
men det havde også været en voldsom omgang. Han fik først og fremmest
fjernet det vildtvoksende tandkød, det var en større omgang. Han fik også
taget et par løse tænder ud (det var mælketænder) og fik tandkødet skåret og
brændt. Derudover blev han så også kastereret og øremærket. Dyrlægen syntes,
at det skulle gøres samtidig, så han ikke skal i nakose igen inden så længe
(han er jo 5 måneder nu). Han havde fået en smertestillende sprøjte og vi
fik 1 pille med hjem, hvor han må få en halv i nat, hvis han har ondt og er
urolig, og så en halv i morgen. Jeg har fået antirobe med hjem til foreløbig
16 dage, og han skal til kontrol på onsdag, hvor han så skal begynde på
cortisonbehandling, som han sikkert skal have i lang tid, og så trappes ud
af.
Han har været en sejg gut, han ville gå lidt rundt lige da vi var kommet
hjem, og selv om jeg prøvede at få ham til at lade være, så skulle han op i
vinduet, hvor jeg så stod og holdt ved ham i laaaaaannnnng tid, før det
passede herren at ville ned igen. Så lå han på skødet af mig et stykke tid,
og så på en stol. Så ville han pludselig op hvor madskålen plejer at stå,
(på kradsetræet) men jeg gav ham ikke noget mad, for lige inden havde han
brækket sig.
Sådan gik der noget tid, da kl. var 21 var han ikke vakkelvorn mere, og da
kl. var 22.45 fik han lidt dåsemad, som jeg rørte op med lidt vand. Han
spiste sådan ca. to teskefulde. Så satte han sig til at vaske sig - han er
noget irriteret på de ører. Han ser så ynkelig ud, det ser ud som om han er
hævet ved munden, og han sidder og siger sådan smaskelyde.. Da jeg gik
ovenpå her for lidt siden, så skyndte han sig op ad trappen og smed sig på
et trin foran mig, for at blive kælet - lige som han plejer. Og nu er han
ved at finde ud af, om han skal ligge her på tastaturet eller på en stol der
står her bag ved mig. Han kan vist ikke rigtig finde ro.

Den første tid skal han have blød mad, men når sårene i munden er helt
lægte, så skal han have noget tørfoder der rigtig kan knase, siger min
dyrlæge.

Jeg håber sandelig at han har det bedre i morgen min stakkels mis. Han
kigger sådan nærmest bebrejdende på mig synes jeg.

Hvor lang tid plejer en kat at være "fuld" efter en bedøvelse.

Nu er han gået ind i min seng...... han plejer at ligge ved siden af min
hovedpude
Hilsen Jette

Fra : maz

Dato : 16-11-04 00:11

J wrote:
> Hvor lang tid plejer en kat at være "fuld" efter en bedøvelse.
De kan være skvattede op til ½-1 døgn efter opvågning. Vær megt opmærksom på
om han drikker og tisser. Han *skal* tisse senest 24-30 timer efter
opvågning, så tjek hans bakke. Hvis han har ondt i tænderne (lille stakkel),
så er det nok en god idé med vand, der ikke er alt for koldt.. Måske en god
idé at give ham kogt (afkølet) vand?

> Nu er han gået ind i min seng...... han plejer at ligge ved siden af
> min hovedpude
God bedring til ham :)

Maria

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 16-11-04 11:17

"J" <8xjenyla@privat.dk(fjern 8x)> writes:

> Jeg skulle aflevere Laurits hos dyrlægen kl. 9 i morges, og det var ikke
> rart. Kl. 15.45 hentede jeg så mislingen igen, han så godt nok kvæstet ud,
> men det havde også været en voldsom omgang.

Stakkels misser, lyder som ikke så lidt af en omgang...

> Jeg håber sandelig at han har det bedre i morgen min stakkels mis. Han
> kigger sådan nærmest bebrejdende på mig synes jeg.

Mon ikke han tilgiver dig på et tidspunkt

God bedring til den lille mitter

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Kate

Dato : 20-11-04 10:47

"J" <8xjenyla@privat.dk(fjern 8x)> wrote in

> Nu er han gået ind i min seng...... han plejer at ligge ved siden
> af min hovedpude

Hej Jette

Hvordan går det med Laurits nu?

--