min index-fil
Fra : Eva F. Boel og Klavs~

Dato : 15-11-04 22:15

Jeg håber virkelig, der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg har lavet en
hjemmeside der hedder adda.dk. Jeg har altid arbejdet på på hjemmesiden på
min PC og derefter uploaded de rettede filer. Det kører stadigt også fint -
bare ikke min index-fil!!. Der kommer ikke en lille stjerne frem, der viser
at siden ikke er gemt. Det vil sige at lige meget hvad jeg laver uploader
jeg ikke noget nyt. Jeg håber virkelig, der er nogen der kan hjælpe mig, da
jeg ikke kan slette index-filen med en anden. Det er jo som at tage hjertet
ud af kroppen.

Mvh

KLavs

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-11-04 00:43

Er indexfilen skrivebeskyttet? Checket ud?
en mulighed: omdøb den eksisterende index-fil til fx index1.htm og upload så
den nye.
Så kan du se om det virker. Gør det det, kan du slette den gamle.
Sådanne ting kan ske uvist af hvilken grund, men der er da sikkert en her
der kan forklare det mere teknisk på bit-niveau eller som har en bedre
forklaring - JPK, fx?
--
ahw

"Eva F. Boel og Klavs N. Boel Lauridsen" <evaogklavs@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:f%8md.2775$tN.1498@news.get2net.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-04 22:54

> [...]
> da
> jeg ikke kan slette index-filen med en anden. Det er jo som at tage

Det er nok fordi der ikke er noget at gemme i din index.html fil! Og årsagen
til det er, at du har bygget dit website op i rammer - i daglig tale frames.
Din index.html fil angiver hvilke rammer, der er tale om, hvad de hedder
osv. Det er noget, man gør, når man opretter sitet, hvorefter man lader
denne fil passe sig selv.

Index.html har i sig navnene på de øvrige tre-fire andre filer, der puttes
ind i rammerne, når en besøgende beder om at få vist dit site. Derefter
udskiftes især filerne i det store felt, afhængig af hvad man vælger i din
menu. Og det sker altsammen indenfor rammerne af index.html siden.

Startfilerne er: overbillede.htm, overskrift.htm, menuliste.htm,
billeder.htm, nyheder.htm og nyheder2.htm. Når de ændres vil du sikkert se
en lille stjerne vise sig indtil du får gemt ændringerne

Kort sagt: No alarm. Alt er som det bør være. Bortset fra at det er hul i
hovedet at have en side opbygget i rammer/frames, men det er en hel anden
historie, som vi kan tage en anden god gang

mvh
Ulrik

PS
Det var ikke nødvendigt med forklaringer på bitniveau, da dit problem er
helt almindeligt og at der derfor hørte en hel almindelig forklaring til.