astma
Fra : Pia Alm

Dato : 15-11-04 22:12

Er der nogen, der har et godt råd/behandlingsalternativ mod astma.
Jeg får de sædvanlige mediciner som spirocort og ventoline og indimellem en
prednisolonkur , men min astma kommer hele tiden igen og igen, og jeg hader
ikke at kunne trække vejret ordentligt.
Et eller andet råd søges - please
Pia

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-11-04 22:20

"Pia Alm" <piaalm@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>prednisolonkur , men min astma kommer hele tiden igen og igen, og jeg hader

Du får jo den rigtige medicin, så spørgsmålet er om du anvender den
korrekt ?!

Steroidsprayen (Spirocort) virker profylaktisk og skal tages fast hver
dag morgen og aften som lægen ordinerer. Ventolinen kan tages efter
behov - Mange undlader spirocort i 'gode perioder', men det er altså en
dårlig ide.....

Og så er det vigtigt at anvende den rigtige inhalationsteknik. Medicinen
skal helt ned i lungere for at have effekt..

<mlr>

Fra : Nicolai Lang

Dato : 15-11-04 22:58

On Mon, 15 Nov 2004 22:11:53 +0100, "Pia Alm" <piaalm@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>prednisolonkur , men min astma kommer hele tiden igen og igen, og jeg hader

Prøv og få en henvisning til en specialafdeling - enten på sygehuset
eller en lungeklinik afhængig af hvor i landet du bor.

AL respekt for praktiserende læger, men de kan altså ikke holde sig
ajour med alt.

Da min mand og jeg for 7 år siden begge var en tur omkring
Lungeklinikken i Hvidovre fik vi has på vores syptomer.

Inden da var jeg 1-3 gange om året akut på sygehuset for at få en
buffer-behandling med Prednisolon. Det er nu 7 år siden sidst.

Istedet for ventoline og flixotide fik de sat mig på Serevent og
Flixotide, med supplering af ventoline.

Jeg bruger nu Ventoline 3-4 gange om ugen, mod før 5-6 gange om dagen,
og René bruger stort set ikke ventoline mere.

Der for 7 år siden var det vel 14 år siden jeg sidst havde været på
ambulatoriet på sygehuset, så der var altså sket noget på de 14 år.

Det er bare med at få gjort noget ved det, både fordi en
underbehandlet astma kan være livstruende, men også fordi
langtidseffekterne ved under/fejl behandling ikke er rare.

Mvh
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 19-11-04 21:45

[Nicolai Lang | Mon, 15 Nov 2004 22:58:06 +0100]

>Jeg bruger nu Ventoline 3-4 gange om ugen, mod før 5-6 gange om dagen,
>og René bruger stort set ikke ventoline mere.

Enig. Min (daværende) praktiserende læge syntes at 3-4 gange Ventoline om
dagen var OK, men jeg insisterede på en henvisning alligevel, og han gav mig
den gerne.

På lungeambulatoriet forklarede de at Ventoline var OK medicin i sig selv,
men det at have behovet var med til at give slitage på luftvejene (e.l.)
hvorfor det var klart bedst at forebygge.

Så jeg er på Ventoline og Serevent, og ca. 1 pust ventoline 2 gange om ugen,
og naturligvis nbærmest symptomfri - dejligt :)

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Nicolai Lang

Dato : 20-11-04 14:45

On Fri, 19 Nov 2004 21:45:17 +0100, Rene' Hjorth <rhjorth@spamcop.net>
wrote:

>Så jeg er på Ventoline og Serevent, og ca. 1 pust ventoline 2 gange om ugen,
>og naturligvis nbærmest symptomfri - dejligt :)

Han har skrevet forkert - "Flixotide og Serevent" fast , og så
ventoline efter behov.

Han har lige indrømmet det, han sidder her i sofaen ved siden af mig
;)

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Thomas Kragh

Dato : 29-12-04 21:36

Hej Pia.

Du har lavet et indlæg i dk.helbred den 15-11-2004, som jeg lige har læst.

Jeg kan hjælpe dig.

Jeg og John Wetling driver en klinik som kan gøre astma patienter
medicinfri. Vi har beviser på vores teknik fra Rigshospitalet. Dine
mastceller er nedsatte i funktion og derved frigiver din krop formeget
histamin, så du må tage antihitaminer i for af dine omtale mediciner.

Hvis du har haft astma med medicin indtagelse i under 10 år vil vi på 2-3
behandlinger kunne gøre din hverdag meget nemmere og du skal have ca. 5-6
behandlinger afhæning af personen. Har du haft i mere end 10 år vil
reaktionen til det bedre bare være lidt længere om at komme.

For at blive medicinfri mod astma vil en behandling ca. koste 3-4.000,- kr.,
men så skal du heller ikke bruge medicin resten af livet..!!!

Du er velkommen til at ringe for spørgsmål eller maile tilbage.

Mere info på www.wetlingclinic.dk

Med venlig hilsen
WetlingClinic

Thomas Kragh

Fra : G.B.

Dato : 29-12-04 23:59

"Thomas Kragh" <Thomas.Kragh@Post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Du er velkommen til at ringe for sp›rgsm†l eller maile tilbage.
> Mere info på www.wetlingclinic.dk
> Med venlig hilsen
> WetlingClinic

Du må ikke bruge nyhedsgrupperne til at reklamere for din private klinik.

Hvis du ikke fremover afholder dig fra at reklamere i nyhedsgrupperne,
risikerer du klager til din internet-udbyder (abuse@post.tele.dk).

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Dr.John

Dato : 30-12-04 19:44

Det lyder vældig spændende. Jeg glæder mig til at du poster et link til en
stor, klinisk kontrolleret, dobbeltblindet undersøgelse, som kan underbygge
dine behandlingsresultater.
Mvh Sune