Jabra 200
Fra : Lars Lauritzen

Dato : 15-11-04 19:35

Har en Nokia 6600 med en Jabra FreeSpeak 200 Bluetooth, der står i Manualen
at Multiadapteren skal være monteret i telefonen for at den skal virke, det
var ikke lige det jeg havde håbet på, havde regnet med at jeg bare skulle
bruge Headsetet uden Multiadapteren.
At man også skal trykke på både Headsetet og på telefonen for at modtage
opkald gør at det er lidt træls at bruge, faktisk nemmere med en alm.
gammeldags ledning med er trykknap og en øresnegl.
Spørgsmålet er ? er det samme fremgangsmåde med en Jabra 250 på en 6600 hvis
der er nogen der har erfaring i det lytter jeg gerne ??
Hilsen Lars

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 15-11-04 20:17

Hej Lars... !

Har du ikke fået det til at virke endnu... ?

Jamen du skal ikke bruge adapteren, det er ikke nødvendigt, det er kun hvis
det er en telefon uden Bluetooth... ! Jeg havde det sat sammen uden adapter
med min 6230, og kan ikke forstå du skriver man skal trykke på både telefon
og headsættet... ? Jeg trykkede bare på headsættet når jeg modtog et opkald,
og brugte hovedsageligt talegenkendelse til at ringe op, det virkede uden
problemer... ?

Har du prøvet med en anden telefon end en 6600... ?

Ellers er du velkommen til at ringe....

Fra : Lars Lauritzen

Dato : 15-11-04 21:23

Hej Dennis.
Jeg prøver lige og kontakte Jabra`s kontor i København imorgen og hører om
de kender noget til fænomenet, de må jo have en slags liste over kompetible
telefoner, jeg har også prøvet med den anden 6600 vi har det virker heller
ikke.
Der er noget om det her:
http://www.jabra.com/fscs/FreeSpeak_PhoneSpecific.html#3650

Der står der at der skal være et mærke på kassen hvis den skal være
umidelbart kompetibelt med en 6600, har også læst noget om det på et forum,
men det kan jeh S.. ikke lige finde igen, men det får jeg nok belyst
imorgen, så må vi se om mine uskyldige øjne hjælper mig, ellers får
lillebror den i julegave han har en Sony Ericson 610 der skulle der ikke
være noget.
Hilsen Lars.
NB: På kassen står der nemlig ikke Nokia 660 men dog andre Nokia telefoner,
så det får jeg afklaring på imorgen

Fra : KE Kofod

Dato : 17-11-04 23:58

Hej med Jer.
Her er noget jeg kender til !.
Pas på med at bruge en Jabra på en Nokia 6600 !!!!.
Jeg har nu på skrift fra Jabra at strømmen på bat.
i Jabra meget hurtigt bliver ædt op af en Nokia 6600 !!!.
Nokia 6600 kan IKKE gå i power save ved BT !!!.
Jeg taler af erfaring !. den kunne for mig ikke engang
holde en halv arbejdsdag med få minutters taletid !!.
Og min Jabra var en 250 !!!.
Så jeg skrottede min Nokia 6600, det er det bedste jeg
nogen sinde har gjort !!!.
Jeg fik dårlige nerver af at det virkede så dårligt !.
Nu har jeg en SE P800, det virker bare perfekt !!!.
Dette var bare en hilsen fra mig, eller måske en advarsel.
Mvh. KE Kofod.

Fra : Lars Lauritzen

Dato : 18-11-04 22:25

Eller finde sit gamle traditionelle ledning med Knap og øresnegl frem igen
fra dengang jeg havde en 3330 det virker bare 100% hver gang.
Og nej ikke alle Jabra 200 er kompetible med Nokia 6600 der skal stå 19B
eller højere ved Microfonen.
Har ikke lagt så meget mærke til hvor meget strøm BT bruger på min 6600,
ikke så væsentligt når man bruger en Ledning i stedet for, den er også
nemmere at montere med en hånd, jeg er nemlig ikke int. i at køre rundt med
den hele tiden, ledningen kan mont. med en hånd uden problemer selv under
kørsel.
SÅDAN!!
LOL
Hilsen Lars

Fra : KE Kofod

Dato : 19-11-04 01:30

Hej Lars.
Ja det var dengang Nokia kunne lave telefoner, jeg havde også en 3330, den
kunne da virke !.
Mvh. KE.

Fra : Lars Lauritzen

Dato : 19-11-04 15:48

Hehe.
Man fristes til at sige det var tider.
Jeg er nu glad ved min 6600 det virker fint den sluger lidt hurtigere
strømmen end min 6610 jeg havde før, men det er nok pga. den store skærm til
den tror den sluger en del af det, men måske man kan få et størrere batteri
..