Adaptec 19160 og Win2k server?
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 17-05-01 13:16

Kan man køre Adaptec 19160 på en Win2kserver?

På Adaptecs hjemmeside står, at der kun findes drivere til Win2k Pro.

Vh, Lars

Fra : Henrik Manley

Dato : 17-05-01 13:39

Det er den samme driver du skal bruge.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Jan Eggen

Dato : 17-05-01 16:24

On Thu, 17 May 2001 14:39:14 +0200, "Henrik Manley" <m@nley.dk> wrote:

>Det er den samme driver du skal bruge.

Det skal dog bemærkes at man IKKE kan bruge hurtige (>8X) CDROM
brændere med netop denne controller under Windows 2000.
(Selv ikke med 1X hastighed er det lykkedes mig at få min Plextor 12X
til at køre under Win2K heller ikke efter at have snakket med Adaptec
support).
Der er en fejl i driverne og Adaptec har åbenbart ikke tænkt sig at
gøre noget ved problemet, som de har haft kendskab til meget længe

--
Med Venlig Hilsen, Jan Eggen
E-mail: jan@eggen.dk * ICQ-UIN 3749663

Fra : Jacob Vind

Dato : 21-05-01 15:32

Jan Eggen wrote:

> [...]
> Der er en fejl i driverne og Adaptec har åbenbart ikke tænkt sig at
> gøre noget ved problemet, som de har haft kendskab til meget længe

Jubii, så har Adaptec endelig fundet en løsning på det problem, se denne
diskrete URL:

<http://ask.adaptec.com/cgi-bin/adaptec_tic.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_sid=ES7ZyBNf&p_lva=&p_refno=010508-000000&p_created=989321575&p_sp=cF9ncmlkc29ydD0mcF9yb3dfY250PTQ4NSZwX3NlYXJjaF90ZXh0PWFkYXB0ZWMgc2NzaSBjYXJkIDE5MTYwJnBfc2VhcmNoX3R5cGU9MyZwX3Byb2RfbHZsMT0yOCZwX3Byb2RfbHZsMj1_YW55fiZwX2NhdF9sdmwxPX5hbnl_JnBfc29ydF9ieT1kZmx0JnBfcGFnZT0x&p_li=>

Skønt endelig at kunne læse og skrive med fuld hastighed fra mit CD Rom
drev og brænder!

/Jacob.

Fra : Jan Eggen

Dato : 21-05-01 19:36

On Mon, 21 May 2001 16:31:53 +0200, Jacob Vind <news@kabalen.dk>
wrote:

[KLIP]
>Jubii, så har Adaptec endelig fundet en løsning på det problem, se denne
>diskrete URL:
[KLIP - "Lille URL"]

Øv, det hjalp desværre ikke hos mig

Så jeg må rykke Adaptec igen igen...

Fra : Jan Eggen

Dato : 07-06-01 20:51

On Mon, 21 May 2001 20:36:07 +0200, Jan Eggen <jan@eggen.dk> wrote:

[KLIP]
>Øv, det hjalp desværre ikke hos mig
>
>Så jeg må rykke Adaptec igen igen...

Så fik jeg lige et meget forsinket svar fra Adaptec (deres notify på
tidligere henvendelser har været nede, derfor havde de ikke svaret før
nu).

Der er kommet en Service Pack 3 til driverne, der nu langt om længe
løser problemet med 19160 controlleren og CD-brændere under Windows
2000.
Service Packen kan hentes her:
<http://www.adaptec.com/worldwide/support/driverdetail.html?cat=/Product/ASC-19160&filekey=fms_on_cd_v40a_sp3.exe>

Opdateringen virkede dog ikke hos mig, den blev ved med at have den
gamle driver liggene, som jo ikke virkede.
Efter at have kopieret driveren (Adf6u160.sys) over i
\winnt\system32\drivers kataloget direkte og en genstart senere
virkede brænderen nu langt om længe fint i Windows 2000!

Håber der er nogen der kan bruge det til noget!