Cybercity - virker ikke!
Fra : Thomas Ingerslev

Dato : 15-11-04 19:04

Hej!

Jeg bestilte for efterhånden lang tid siden adsl hos Cybercity.

Det skulle være leveret d. 27. oktober (eller rettere: de havde sagt d. 20,
men blev - uden at fik det at vide, flyttet til d. 27.).

Da udstyret var sat til, var der ikke hul igennem. Dagen efter ringede jeg
til CC, som fejlmeldte linien, og der blev bestilt teknikertid. Han kom
mandag d. 8. og sagde at det så helt forkert ud i hans øjne. CC havde
bestilt fuld rå kobber, men der var ikke trukket seperate kabler ind i
lejligheden. Uden CC's samtykke, kunne han ikke uden videre smide mig over
på delt rå kobber. Nå, jeg fik ringet til CC atter engang, som atter engang
fik fejlmeldt linien.

Idag har der så været en tekniker ude - endda den samme, som blot kunne
konstatere at vi var tilbage til status quo, da CC ikke havde gjort andet
end at fejlmelde linien atter engang. TDC-teknikeren fortalte, at der skal
en installatør til, som kan trække to nye ledninger, før det kan komme til
at virke.

Efter den melding, ringede jeg igen ind til CC. De sagde at teknikeren måtte
have misforstået noget, og at jeg skulle gå hjem og "udføre en test", nemlig
sætte udstyret direkte i stikket, altså uden skillefilter. Jeg forklarede CC
at det havde jeg prøvet flere gange, med dem i røret, men uden held.

Nu har jeg så fået en sms om, at jeg får tilsendt en ny router.

Hvad mener I? Det kommer vel ikke til at løse en døjt! Der skal vel endnu en
tekniker til, som man kan vente 7-10 dage på atter en gang.

Kan jeg opsige forbindelsen? Jeg har jo ikke fået leveret min vare, og har
jo givet dem adskillige chancer for at udbedre den.

Mvh
Thomas

Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-11-04 19:49

"Thomas Ingerslev" <thingerslev@FJERN_DETTEgawab.com> wrote in

> Nu har jeg så fået en sms om, at jeg får tilsendt en ny router.

Hehe den kender jeg godt, kan medarbejderen ikke hitte ud af det så er
standardløsningen "ny router" - det har jeg også prøvet et par gange. Jeg
havde 3 CC routere stående for et par uger siden uden at der var noget i
vejen med den jeg havde :)

> Hvad mener I? Det kommer vel ikke til at løse en døjt! Der skal vel
> endnu en tekniker til, som man kan vente 7-10 dage på atter en gang.

Ring til dem og brok dig og forklar dem hvor utilfreds du er med forløbet
og gengiv hvad TDC teknikeren sagde til dig.

> Kan jeg opsige forbindelsen? Jeg har jo ikke fået leveret min vare, og
> har jo givet dem adskillige chancer for at udbedre den.

Jeg kan ikke lige huske hvordan det forholder sig med opsigelse når de ikke
leverer det lovede, så det ved jeg ikke - hvad står der i kontrakten
angående misligholdelse fra CC's side?

Hvis du ønsker det kan jeg poste et indlæg i cybercity's interne newsgroups
for dig - der kigger CC medarbejderne også med og et indlæg som dit er jeg
næsten sikker på vil give respons/resultater af en eller anden karakter -
CC vil jo nok gerne have dig som kunde eftersom de har betalt for at tage
ud til dig to gange nu uden at TDC har lavet noget.

Jeg skal nok bruge dit cybercity brugernavn for at de kan finde frem til
dig - det kan du eventuelt sende til mig i en mail hvis du altså ønsker at
komme i kontakt med dem ad den kanal.

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Thomas Ingerslev

Dato : 15-11-04 20:13

"Flemming Joensson" <flemming@joensson.invalid> wrote in message

> Ring til dem og brok dig og forklar dem hvor utilfreds du er med forløbet
> og gengiv hvad TDC teknikeren sagde til dig.

Det har jeg nu gjort begge gange, men de fastholder at teknikeren tager
fejl, og at alt er i skønneste orden. Dette medfører jo så, at det bliver
meget svært at komme videre. Jeg kan jo ikke se hvordan, det egentlig står
til. Men et eller andet sted, så stoler jeg faktisk mere på en tekniker, som
ved selvsyn har vurderet sagen, end en CC support medarbejder. Det burde
ikke være mit problem, at CC ikke kan snakke med teknikerne.

> [...]
> CC vil jo nok gerne have dig som kunde eftersom de har betalt for at tage
> ud til dig to gange nu uden at TDC har lavet noget.

Du må meget gerne poste mit indlæg! Det kan jo være at der sker noget så?

> Jeg skal nok bruge dit cybercity brugernavn for at de kan finde frem til
> dig - det kan du eventuelt sende til mig i en mail hvis du altså ønsker at
> komme i kontakt med dem ad den kanal.

Jeps, sender det til dig med det samme.

Tak for hjælpen!

Mvh
Thomas

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-11-04 21:58

"Thomas Ingerslev" <thingerslev@FJERN_DETTEgawab.com> wrote in message
> Hej!

Hej

> [...]
> lejligheden. Uden CC's samtykke, kunne han ikke uden videre smide mig over
> på delt rå kobber. Nå, jeg fik ringet til CC atter engang, som atter

Sådan som jeg forstår det har du bestilt en gør det selv løsning, uden at
have telefon?

I så fald er det jo klart det ikke virker, for den installation kan ikke
laves uden teknikerbesøg, til vistnok de 700,- som jo så fører op til
10meter ledning fra TDCs dåse til dig.

Eller har du telefon, og CC ved en fejl har bestilt rå kobber?

Så er det jo nok ikke andet for at få ringet til dem og prøve at få dem til
at indse det...

Ellers er der ikke andet for at bryde ind i TDC dåsen og prøve alle ledige
ledningspar for at se hvilket der giver udslag

Fra : Thomas Ingerslev

Dato : 15-11-04 23:04

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> Sådan som jeg forstår det har du bestilt en gør det selv løsning, uden at
> have telefon?

Nej, jeg har nemlig fastnet

> Så er det jo nok ikke andet for at få ringet til dem og prøve at få dem
> til at indse det...

Ja, det er det jeg kæmper med CC om, men de er åbenbart lidt tungnemme...

> Ellers er der ikke andet for at bryde ind i TDC dåsen og prøve alle ledige
> ledningspar for at se hvilket der giver udslag

Jeg finder cykellygten frem!

Mvh
Thomas

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-11-04 13:31

Jeg må altså tilstå at jeg har oplevet TDC teknikere lave "hellig krig" mod
deres konkurrenter således at den mindste fodfejl fra konkurrenten får dem
til at gå i baglås. Det er set gang på gang! Jeg ville derfor ikke 100%
stole på den tekniker der er ude på stedet. Hvis der er lavet den mindste
fejl i bestillingen, bliver TDC teknikeren både blind og døv overfor andre
muligheder. Sørgeligt at sige det, men på visse punkter skal man nok tilbage
til det gamle USSR for at finde samme mangel for fleksibilitet som TDC
udviser når det drejer sig om konkurrenter
/FL