TDC ADSL Professionel (erhverv)
Fra : Morten Brynjolf

Dato : 15-11-04 18:06

Hej

Jeg har gennem længere tid kørt min egen mailserver på en TDC ADSL privat
forbindelse, hvor jeg har været tvunget til at leve med det kun er TDCs mx-
backup der sender mails til min egen mailserver.

TDCs support har foreslået mig at skifte til TDCs erhvervsabb. for at undgå
dette. Som jeg læser deres betingelser er man på deres erhversabb. tvunget
til at sende sin udgående mails igennem TDCs smtpserver. Kan det have sin
rigtighed, eller misforstår jeg deres betingelser? Jeg ønsker en mulighed
for at kunne kommunikere med andre mailservere direkte.

Vil jeg kunne benytte min nuværende router (en USRobotic 8000A) med TDC
ADSL Erhverv?

Med venlig hilsen
Morten Brynjolf

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 15-11-04 20:01

Morten Brynjolf <notvalid@brynjolf.net> enriched usenet with:

> [...]
> smtpserver. Kan det have sin rigtighed, eller misforstår jeg deres
> betingelser? Jeg ønsker en mulighed for at kunne kommunikere med andre

Der er ikke begrænsninger på port 25 udgående, og den kan bestilles uden
filter på 25 indgående.

Læs mere her:
http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/internet/bredbaand/pdf/BB_Profession
el_Teknisk_beskrivelse83349TDC.pdf
Pkt 8B side 11

> Vil jeg kunne benytte min nuværende router (en USRobotic 8000A) med
> TDC ADSL Erhverv?

Hvis den kan køre DHCP på WAN-siden, kan den bruges.

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : J

Dato : 18-11-04 22:41

Lars Kyndi Laursen wrote:

> Vil jeg kunne benytte min nuværende router (en USRobotic 8000A) med
> TDC ADSL Erhverv?
>
> Hvis den kan køre DHCP på WAN-siden, kan den bruges.

Hvis han får ADSL med statisk fast IP, så skulle det vel ikke være et krav?

--
Med venlig hilsen Jan G. Nielsen

Sulten i Århus? Se www.ekstraost.dk

Fra : Thomas Thomsen

Dato : 19-11-04 14:21

"J" <newz@newz.net> skrev i en meddelelse

> Hvis han får ADSL med statisk fast IP, så skulle det vel ikke være et
krav?

> --
> Med venlig hilsen Jan G. Nielsen
>
> Sulten i Århus? Se www.ekstraost.dk

Hvis man bestiller sin BBprof med statisk IP er der ingen filtre på af nogle
som helst slags.
Så skal man bare manuelt konfigurere sin router med det offentligt /30 net
man får.
Nemmere kan det næsten ikke være.

mvh.

Thomas

Fra : J

Dato : 19-11-04 16:15

Thomas Thomsen wrote:

> [...]
> som helst slags.
> Så skal man bare manuelt konfigurere sin router med det offentligt /30 net

Dog skal man _huske_ at sige at port 25 skal være åben. Ellers er den
lukket.