Linieskift
Fra : Bjarne W.

Dato : 15-11-04 17:30

Hej - har søgt og læst mange forskellige svar på andres spørgsmål om samme
emne, men desværre uden det er lykkedes mig.... Jeg er også _helt_ grøn
inden for området men dog fundet ud af vi skal beskæftige os med
"Replace(rs("Beskrivelse"), VbCrlf, "<br>")" - taget fra html.dk

Teksten kommer fra Access - kolonnen 'Beskrivelse' . De respektive
linieskift heri, skal naturligvis også vises på asp-siden. I nedenstående
eksesmpel vil jeg bare have vist dette ene felts indhold.

Håber _så_ meget nogen gider gi' mig det der skal til, så jeg kan komme
videre.

Benytter DW 2004 MX til alt kodegenerering. Ser sådan ud:

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<!--#include file="Connections/connDB1.asp" -->
<%
Dim Recordset1
Dim Recordset1_numRows

Set Recordset1 = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Recordset1.ActiveConnection = MM_connDB1_STRING
Recordset1.Source = "SELECT * FROM Profil"
Recordset1.CursorType = 0
Recordset1.CursorLocation = 2
Recordset1.LockType = 1
Recordset1.Open()

Recordset1_numRows = 0
%>
<%
' *** Recordset Stats, Move To Record, and Go To Record: declare stats
variables

Dim Recordset1_total
Dim Recordset1_first
Dim Recordset1_last

' set the record count
Recordset1_total = Recordset1.RecordCount

' set the number of rows displayed on this page
If (Recordset1_numRows < 0) Then
Recordset1_numRows = Recordset1_total
Elseif (Recordset1_numRows = 0) Then
Recordset1_numRows = 1
End If

' set the first and last displayed record
Recordset1_first = 1
Recordset1_last = Recordset1_first + Recordset1_numRows - 1

' if we have the correct record count, check the other stats
If (Recordset1_total <> -1) Then
If (Recordset1_first > Recordset1_total) Then
Recordset1_first = Recordset1_total
End If
If (Recordset1_last > Recordset1_total) Then
Recordset1_last = Recordset1_total
End If
If (Recordset1_numRows > Recordset1_total) Then
Recordset1_numRows = Recordset1_total
End If
End If
%>

<%
' *** Recordset Stats: if we don't know the record count, manually count
them

If (Recordset1_total = -1) Then

' count the total records by iterating through the recordset
Recordset1_total=0
While (Not Recordset1.EOF)
Recordset1_total = Recordset1_total + 1
Recordset1.MoveNext
Wend

' reset the cursor to the beginning
If (Recordset1.CursorType > 0) Then
Recordset1.MoveFirst
Else
Recordset1.Requery
End If

' set the number of rows displayed on this page
If (Recordset1_numRows < 0 Or Recordset1_numRows > Recordset1_total) Then
[...]

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<head>
<title>Untitled Document</title>
</head>
<%
Recordset1.Close()
Set Recordset1 = Nothing
%>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-11-04 22:34

Bjarne W. skrev:

> mig.... Jeg er også _helt_ grøn inden for området men dog
> fundet ud af vi skal beskæftige os med
> "Replace(rs("Beskrivelse"), VbCrlf, "<br>")" - taget fra
> html.dk

Har du prøvet at sætte den kode ind?

Se evt. <http://asp-faq.dk/article/?id=3>.

> set1_total)%></p>

Det er i kodestumpen herover at du skal indsætte replace-
kommandoen.

NB: Du må også gerne læse <http://asp-faq.dk/article/?id=41> - der
er ikke grund til at sende en hel asp-fil til gruppen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bjarne W.

Dato : 17-11-04 10:59

<snip>
"Replace(rs("Beskrivelse"), VbCrlf, "<br>")" - taget fra html.dk

> Har du prøvet at sætte den kode ind?
</snip>

Ja, jeg havde prøvet mange forskellige kombinationer inden jeg stillede
sprg. her i gruppen.

<snip>
<%=(Recordset1.Fields.Item("Beskrivelse").Value)%><%=(Recordset1_total)%>

> Det er i kodestumpen herover at du skal indsætte replace kommandoen.
</snip>

Tak - har fået det til at virke nu.

<snip>
Du må også gerne læse <http://asp-faq.dk/article/?id=41> - der er ikke grund
til at sende en hel asp-fil til gruppen.
</snip>

Jeg anede til sidst ikke hvor koden til skulle indsættes, så jeg havde
derfor ingen mulighed for at fra- eller tilvælge - et bestemt område.

Tak for hjælpen endnu en gang.

/
Bjarne /Dyl)