skal hente fra 2 områder af min database
Fra : Kasper Klattrup

Dato : 15-11-04 13:26

I starter af siden skal den hente den enkelte users navn og det
virker også ganske fint når den anden del af koden fjernes. Jeg
vil nemlig også have den til at hente alt der er posted under
"News" i min database og når jeg beder den om begge dele fejler
den og siger "Page Cannot Be Found"

er helt lost lige nu... Nogen der kan hjælpe???

(har posted koden lige her. kan jo være i kan se fejlen ud fra
den)

<%
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("database/db.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "Select * from Users where ID = " &
request.Querystring("user")
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

%>
<form action="setnews.asp?user=<%=rs("Userid")%>" method="post">
<input name="headline" id="headline" value="Headline...">
<textarea name="description" id="description" cols="50"
rows="3">Description...</textarea>
<textarea name="news" id="news" cols="50"
rows="5">News...</textarea>
<input name="pic" id="pic" value="Picture Url...">
<input type="submit" value="Create">
</form>
<%
Set Conn = Nothing
%>

Edit/delete News:

<%
strSQL = "Select * from News order by ID desc"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
%>
bordercolor="#999999" bordercolordark="#FFFFFF"
bordercolorlight="#999999" cellpadding="0" cellspacing="0">
action="delnews" method="post"><input type="submit"
value="Delete"></form>
<%
rs.MoveNext
Loop While Not rs.EOF

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-11-04 14:37

Kasper Klattrup skrev:

> [...]
> vil nemlig også have den til at hente alt der er posted under
> "News" i min database og når jeg beder den om begge dele fejler

Står der kun "Page Cannot Be Found" på siden? Jeg gætter på at du får en
fejlmeddelelse i stil med denne: <http://asp-faq.dk/article/?id=45>

> (har posted koden lige her. kan jo være i kan se fejlen ud fra
> den)

Normalt er det en god ide at nøjes med at sende udvalgte linjer af koden
- deromkring hvor fejlen opstår. ASP-parseren vil normalt oplyse et
linjenummer i din fil samt en kort besked der beskriver fejlen. Det kan
man bruge i forbindelse med fejlsøgningen. På siden
<http://asp-faq.dk/article/?id=41> er der gode råd til at spørge om
hjælp i gruppen her.

> rs.MoveNext
> Loop While Not rs.EOF

En mulig fejl - du afslutter en løkke herover (Loop While Not rs.EOF) -
men du har så vidt jeg kan se ingen start på løkken (Do). Det bør give
en fejlmeddelelse a la "Loop without Do" (hvis ikke din browser skjuler
fejlen, jf. det første link).

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Sten Bang-Christense~

Dato : 15-11-04 15:44

"Kasper Klattrup" <zap_uplink@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>I starter af siden skal den hente den enkelte users navn og det
> virker også ganske fint når den anden del af koden fjernes. Jeg

du har en linie :

action="delnews"

det er nok fordi der skulle ha' stået delnews.asp, men jeg må indrømme at
jeg ikke helt har sat mig ind i hvad du gør/vil...

mvh
Sten

Fra : Kasper Klattrup

Dato : 15-11-04 15:58

har lige lavet en "Do" med efter følgende "Description =
RS("Desription")"

Og nu siger den at der er en VB script runtime error i følgende
linie:

Set rs = Conn.Execute(strSQL)

(nu virker den øverste del af mit script fint det er kun den del
hvor den skal hente info om alle nyheder så man kan komme ind og
redigere / slette dem)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-11-04 16:20

Kasper Klattrup skrev:

> [...]
> RS("Desription")"
>
> Og nu siger den at der er en VB script runtime error i følgende

Har du læst <http://asp-faq.dk/article/?id=41> ?

Du må også stadig gerne læse min signatur.

--
Jens Gyldenkærne Clausen