Luk en MS SQL-Server via. script...
Fra : Michael Gaardbo Thom~

Dato : 15-11-04 13:04

Hej

Jeg vil gerne lave et script, der kan lukke min ms sql-server ned
ved opstart af windows, det skal være sådan at jeg kan køre
scriptet fra min client og så lukke sql-serveren på min server...
Det er fordi jeg gerne vil have det sådan, at jeg kan sidde
hjemme og installere forskellige ting på min server, der stå
andet steds...
Der er nogle af de programmer, der skal installeres, der kræver
at sql-serveren er lukket under opstart, så der vil jeg gerne
kunne gøre så den bliver lukket ned, uden at jeg skal tage hen og
lukke den ned og starte den op igen...
Det er vigtigt at sql-serveren lukkes som det første, når windows
starter...
Jeg arbejder i asp .net nu, men det er nu lige meget hvordan
scriptet bliver lavet...
Nogen der kan hjælpe?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-11-04 14:30

Michael Gaardbo Thomsen skrev:

> Jeg vil gerne lave et script, der kan lukke min ms sql-server ned
> ved opstart af windows,

Det kan under ingen omstændigheder klares med clientside-script
(nedlukningskommandoen skal gives til serveren). Det er derfor ikke den
rigtige gruppe at spørge i.

Læs gerne <http://usenet.dk/netikette/crosspost.html> - du har sendt dit
indlæg til flere grupper uden at krydsposte, hvilket er en dårlig ide.

Formentlig vil du have størst chance for at få hjælp i dotnet-gruppen
(hvor du vist endnu ikke har spurgt).

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Benny Nissen

Dato : 24-11-04 13:36

Ahr, prøv at spørge Cubus

Se evt. her: http://cubus-adsl.dk/elteknik/div/valushacker.php

Benny Nissen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-11-04 16:47

"Benny Nissen" wrote

> Ahr, prøv at spørge Cubus

Det blev ikke lavet med clientside scripting
Der blev sendt en kommando til serveren via et hyperlink

- Peter