Luk en MS SQL-Server...
Fra : Michael Gaardbo Thom~

Dato : 15-11-04 12:29

Hej

Jeg vil gerne lave et script, der kan lukke min ms sql-server ned
ved opstart af windows, det skal være sådan at jeg kan køre
scriptet fra min client og så lukke sql-serveren på min server...
Det er fordi jeg gerne vil have det sådan, at jeg kan sidde
hjemme og installere forskellige ting på min server, der står
andet steds...
Der er nogle af de programmer, der skal installeres, der kræver
at sql-serveren er lukket under opstart, så der vil jeg gerne
kunne gøre så den bliver lukket ned, uden at jeg skal tage hen og
lukke den ned og starte den op igen...
Det er vigtigt at sql-serveren lukkes som det første, når windows
starter...
Jeg arbejder i asp .net nu, men det er nu lige meget hvordan
scriptet bliver lavet...
Nogen der kan hjælpe?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-11-04 16:38

"Michael Gaardbo Thomsen" wrote

> Jeg vil gerne lave et script, der kan lukke min ms sql-server ned
> ved opstart af windows, det skal være sådan at jeg kan køre
> scriptet fra min client og så lukke sql-serveren på min server...

Om du lukker MSSQL lige efter opstart eller senere burde i princippet i kke
have den store betydning

> [...]
> andet steds...
> Der er nogle af de programmer, der skal installeres, der kræver
> at sql-serveren er lukket under opstart,

Har du brug for udelt adgang til databasen
Eller hvordan?
Hvodan installerer du programmerne efterfølgende?
Og hvilke programmer er der tale - evt type af program

> Det er vigtigt at sql-serveren lukkes som det første, når windows
> starter...

Hvorfor?
Dvs du skal have et script der slår autostart af MSSQL's services fra og
restarter windows, eller?

Dette er ikke den rigtige gruppe
Evt dk.edb.system.ms-windows.server?
Du kan sætte XFUT til den eller anden gruppe som du synes

- Peter