For sidste gang: "PC til mindre virksomhed~
Fra : Fam. Gunst

Dato : 17-05-01 12:31

Hej alle!!

Tak for svar!
Ja systemet fra chippen.dk var udmærket, men forhandleren er meget
umedgørlig.
Så jeg var lige nede i den lokale edb-forretning (Nova-data) og fik følgende
tilbud:

- Lownoise kabinet 300W
- Chaintech 7AJA Bundkort eller Soltek 75KAV (+200)
- 800 Mhz Duron
- Global Win Køler
- 128 Mb PC133
- 20,5 Seagate U5
- 52x LiteOn
- 32 MB Geforce 2MX (alm. eller 400)
- X-net 10/100 Mbit netkort
- Multimedia tastatur (ergo.)
- Microsoft/Logitech mus
- 17´´ AOC GlrA Skærm
- Lyd onboard

til 8.100,-

Jeg havde lejlighed til at se og prøve et lignende system og alt virkede
perfekt - er vel stadig lidt "gammeldags/konservativ" og vil derfor gerne
prøve/se varerne inden jeg køber.
Hvis du/I siger Ok for systemet tror jeg det bliver det..?! Så skal jeg nok
lade jer være i fred - indtil der opstår problemer med det nye udstyr

Venlig hilsen

Jacob Gunst

Fra : Ikarus

Dato : 18-05-01 01:35

Hej.,
Hvis det er for virksomhed,vil jeg anbefale, noget mere power i CPU.
Noget i stil med minimum. 1 GZ thunderbird.
minimum 256 Ram pc 133 ( det er billig nu ! )
bundkort, hmmm noget Asus eller Abit Soket A.
kender ikke så meget Chaintech.. men ved at Asus og Abit er godt .
Så er vi halv vej.
Hardisk husk 7.200 rpm. minimum.
kunne det ikke vær dejligt med et 19 " skærm ??
ham / hende det skal arbejde med den bliver nok glad :)
skal i bruge lydkort ?? skal i lyt til musik imens arbejder ?
resten ser fint ud .
Det var min forslag.
Hilsen
Ikarus
www.Overclocking.dk/uk

Fra : Brian Fisker

Dato : 18-05-01 07:46

> Hvis det er for virksomhed,vil jeg anbefale, noget mere power i CPU.
> Noget i stil med minimum. 1 GZ thunderbird.

Med det første indlæg i "mente" (PC-opgaver hovedsagelig tekstbehandling
o.lign) vil jeg vove at påstå, at 800 MHz er mere end nok.

> minimum 256 Ram pc 133 ( det er billig nu ! )

Foreslog jeg også tidligere :)

> bundkort, hmmm noget Asus eller Abit Soket A.
> kender ikke så meget Chaintech.. men ved at Asus og Abit er godt .

Hvis computeren ikke skal clockes, er Chaintech et udemærket bundkort.

> Hardisk husk 7.200 rpm. minimum.

> kunne det ikke vær dejligt med et 19 " skærm ??

Foreslog jeg også tidligere - især, hvis der skal tilbringes mange timer ved
skærmen!

> skal i bruge lydkort ?? skal i lyt til musik imens arbejder ?

Det er vel altid dejligt at have musik til arbejdet :) - desuden er
lydkortet jo on-board...

\Mandal