Syerske i Draved
Fra : Bengt Boysen

Dato : 14-11-04 21:02

Hej.
En släktning, Anna Sophie Boysen var syerske i Draved, 1914. Betyder det att
hon har arbetat på Draved Hus eller finns det en by som heter Draved? Om hon
har arbetat i Draved Hus, finns det då ett register/arkiv där det står vem
som har varit anställd i Draved Hus 1914?
mvh, Bengt

Fra : Fl. Svendsen

Dato : 15-11-04 09:17

"Bengt Boysen" <Bengt.Boysen2@comhem.se> skrev i en meddelelse
finns det en by som heter Draved? > mvh, Bengt
**********
Draved ligger i Sønderjylland og er en samling huse altså ikke noget
kirkesogn.
Det ligger mellem Tøder og Løgumkloster.
Nærmeste kirkesogn tror jeg er Løgumkloster eller Øster Højst.

Hilsen
Flemming Svendsen.

Fra : Jørgen Nygaard Siig

Dato : 15-11-04 09:28

Hej.

Jeg søgte det inde på www.krabsen.dk

Stednavn Sogn Amt Kommune Herred Gammelt amt Bemærkning
Draved Skov Løgumkloster Sønderjyllands Løgumkloster Tønder, Højer og
Lø Tønder Areal, f.eks. bakke, pynt, skov, mose.
Draved Løgumkloster Sønderjyllands Løgumkloster Tønder, Højer og Lø
Tønder Bebyggelse.

mvh Anita Siig