Herreløse killinger i Viborg
Fra : CK

Dato : 14-11-04 21:05

Hej Gruppe

Det er et stykke tid siden at jeg har skrevet herinde, men jeg har haft
en grim oplevelse, som jeg må dele med jer andre.

I går aftes var jeg i biografen og bagefter tog min veninde og jeg ned
på Cafe Morville i Viborg. Da vi sad derinde så vi 2 killinger sidde og
varme sig ved sådan et lys i fortovet ved Hjultorvet, hvor St.
Hjultorvgyde begynder. Jeg gik op for at se lidt nærmere på det, men jeg
kunne overhovedet ikke komme i nærheden af dem.

Jeg kunne slet ikke lade være med at tænke på det og i dag har jeg så
kørt til Viborg igen for at se om de stadig var der og hvad det var for
noget. Min kæreste og jeg havde taget transportkasser og lokkemad med.
De var de stadigvæk og vi kunne nu se at de ikke var særlig gamle
omkring 5-6 uger vil jeg tro.... Men de var bare overhovedet ikke til at
komme i nærheden af.

Vi gik ind på Cafe Morville og spurgte bartenderen om de kendte til de
katte der holdt til i nærheden og det gjorde de. De havde haft fat i
Falck flere gange, men de kunne ikke fange dem og nu ville Falck kun
komme hvis de var fanget når de kom. Der havde været 5 killinger, men nu
var der kun 2 tilbage og han synes også at det var frygteligt. Jeg
forstår så bare ikke at Falck ikke har sat en fælde op, som de så kunne
komme tilbage og tjekke.

I morgen ringer jeg til Viborg kommune, da der simpelthen må ske noget.
En af grundene til at Falck ikke kan fange dem er at de løber ind under
en port til et museum, som det kun er museet der har nøglen til.

Hvis der er andre herinde der har nogle gode ideer, er de velkomne til
at gøre noget.

Det skal siges at jeg har prøvet at ringe til Viborgs kredsformand i
Dyrenes Beskyttelse, men hun var ikke hjemme de næste par dage. Hvis jeg
ikke får held med kommunen, må jeg prøve DB igen.

Med venlig hilsen
Christina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-11-04 22:44

Hej Christina

Det er da en trist historie, stakkels små. Du kan også prøve Kattens Værn
og / eller Inges kattehjem.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***