VMware spørgsmål
Fra : Dennis

Dato : 14-11-04 20:25

Hej.

Har lige installeret VMware Workstation - og det kører jo rigtig godt
faktisk. (Har installeret WinXP inde i VMware)

Men kan man ikke installere Nvidia driverne til WinXP fra nvidia.com
gennem VMware?
Har hentet de rigtige drivere, installationen går i gang og fuldføres og
beder mig om at genstarte. Inden genstart kører WinXP stadig ikke med
nvidia driver og efter en genstart gør den det stadig ikke.

Kan man overhovedet bruge Vmware til noget 3D spil?

Fra : Kent Friis

Dato : 14-11-04 20:26

Den Sun, 14 Nov 2004 20:24:59 +0100 skrev Dennis:
> [...]
> faktisk. (Har installeret WinXP inde i VMware)
>
> Men kan man ikke installere Nvidia driverne til WinXP fra nvidia.com

Gå ind under hardware i XP, og se hvilket grafikkort VMware emulerer.
Det er sandsynligvis ikke et nVidia-kort.

Mvh
Kent

Fra : Dennis

Dato : 14-11-04 23:22

Kent Friis wrote:

> Gå ind under hardware i XP, og se hvilket grafikkort VMware emulerer.
> Det er sandsynligvis ikke et nVidia-kort.

Hej Kent. Nej det var det ikke. Der står SVGA II card.
Kan jeg få installeret Nvidia drivere, eller bare nogen der kan kører 3D
spil evt.?

Mvh
Dennis

Fra : Kent Friis

Dato : 15-11-04 00:01

Den Sun, 14 Nov 2004 23:21:43 +0100 skrev Dennis:

> Hej Kent. Nej det var det ikke. Der står SVGA II card.
> Kan jeg få installeret Nvidia drivere, eller bare nogen der kan kører 3D
> spil evt.?

Nvidia drivere virker kun med Nvidia kort.

Du må nok nøjes med SVGA drivere til det kort der. Hvorvidt der er
support for 3D må du checke i VMware manualen.

Ellers er der måske bedre held med Wine?

Mvh
Kent

Fra : Peter

Dato : 15-11-04 01:47

"Dennis" <d3nnis_hotmail@hotmail.REMOVE.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> beder mig om at genstarte. Inden genstart kører WinXP stadig ikke med
> nvidia driver og efter en genstart gør den det stadig ikke.

Nu kender jeg ikke VMware for Unix, men i Windows versionen skal man
installere VM Tools i det OS som installeres som gæst
http://www.vmware.com/support/ws45/doc/new_guest_tools_ws.html

Der installeres bl.a. den rigtige skærmkorts driver.

Håber det kan hjælpe.

Mvh Peter

Fra : Dennis

Dato : 15-11-04 07:08

Peter wrote:
> [...]
> http://www.vmware.com/support/ws45/doc/new_guest_tools_ws.html
>
> Der installeres bl.a. den rigtige skærmkorts driver.

Hej Peter, tak for hjælpen. Jeg havde netop installeret Vmware-tools.
Men under skærmindstillinger vises det at jeg har et SVGA II kort - Jeg
har et Geforce FX 5200.

Kan man hente Vmware-tools hvor den ligger Nvidia drivere ind istedetfor?

Mange tak
hilsen Dennis

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 15-11-04 09:12

Dennis wrote:
> [...]
> har et Geforce FX 5200.
>
> Kan man hente Vmware-tools hvor den ligger Nvidia drivere ind istedetfor?

Jeg mener at vmware emulerer et skærmkort som de fleste OS'er
understøtter, så skal de kun skrive en driver og det virker jo som sådan
fint til de fleste ting.
- dog ville jeg ikke sætte mine forvæntninger får højt ifbm. at avikle
3d spil under vmware, det er nok liiiiige tungt nok..

--
ulrik nielsen |
-----------------+---------------------------------------------------

Fra : Kent Friis

Dato : 15-11-04 16:56

Den Mon, 15 Nov 2004 07:07:34 +0100 skrev Dennis:

> Hej Peter, tak for hjælpen. Jeg havde netop installeret Vmware-tools.
> Men under skærmindstillinger vises det at jeg har et SVGA II kort - Jeg
> har et Geforce FX 5200.

Du har stadig ikke et Geforce kort i din VMware, du har kun det der
sidder i din fysiske PC.

VMware emulerer en komplet PC, og det er den PC du skal have drivere
til.

Mvh
Kent

Fra : Stig Sørensen

Dato : 15-11-04 21:23

Kent Friis wrote:

> Du har stadig ikke et Geforce kort i din VMware, du har kun det der
> sidder i din fysiske PC.
>
> VMware emulerer en komplet PC, og det er den PC du skal have drivere
> til.

Arh okay. Så forstår jeg straks bedre, tak for det.
Dog lige et sidste håb, kan man så få VMware til at emulere et lidt
bedre grafikkort end det gør?