hente dokumenter
Fra : dj_uncas@aoa.dk

Dato : 14-11-04 13:26

hej

Jeg vil gerne lave en funktion på en side hvor man skal kunne se nogle
dokumenter der ligger på serveren. Det skal være et simpelt script der
henter filerne fra den mappe jeg specificerer og viser et link til dem.
Nogen der kan det? Jeg ved ikke særligt meget om File System Object, men jeg
kunne forestille mig det var sådan noget man skulle ud i?

Fra : Torben Brandt

Dato : 15-11-04 01:58

Mads(?) wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> Nogen der kan det? Jeg ved ikke særligt meget om File System Object, men jeg
> kunne forestille mig det var sådan noget man skulle ud i?

Hej Mads(?)

Der ligger et udmærket eksempel her:
<URL:http://asp.stocholm.dk/fso/foldersandfiles.asp>

For at vælge en bestemt mappe rettes linien med
server.mappath(".")
til
server.mappath("/sti/til/mappen")
og for at lave links til filerne kan du gøre som ved linkene til undermapperne.

mvh Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dj Uncas

Dato : 15-11-04 21:59

> og for at lave links til filerne kan du gøre som ved linkene til
> undermapperne.

ok, så nu har jeg fået scriptet til at vise filerne, men kan ikke få det med
links til filen til at virke. Der bliver altid linket til domæne.dk/& filist
&

min kode ser således ud:
---------
files.asp
---------
<%

Set filesys = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

Set demofile = filesys.GetFolder(server.MapPath("/news/"))
Set filecoll = demofile.Files

For Each fil in filecoll
filist = filist & fil.name & "<br>"
Next

%>

Fra : Torben Brandt

Dato : 16-11-04 13:41

Dj Uncas wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> links til filen til at virke. Der bliver altid linket til domæne.dk/& filist

Dine 4 linier herover kan evt rettes til:
For Each fil in filecoll
Next

Bemærk at jeg har 3 "-er et sted. Den første betyder at strengen starter og de
to næsten betyder at der skal skrivet ét ".
Jeg har også flyttet link-delen indenfor For-løkken. Du lavede først en liste og
forsøgte så at sætte ét link uden om dem alle sammen, men der skal jo være et
link til hver fil.

Fra : Dj Uncas

Dato : 16-11-04 14:22

> Dine 4 linier herover kan evt rettes til:
> For Each fil in filecoll
> Response.Write "<a href=""/news/" & fil.name & """>" & fil.name &
> Next

Tak for det, nu virker det perfekt!