Curie og den amputerede skuespiller.Abombe~
Fra : Bo Warming

Dato : 13-11-04 04:04

Curie og den amputerede skuespiller.Abombefødsel afdækket

Marie Curie kom ca 1890 fra det ynkede og sentimentaliserede uland Polen til
Vestmagternes Verdenscenter Paris og tilbød sig som videnskabelig slave for
geniet Becqurel, der havde opdaget en intens elektromagnetisk udstråling fra
mineralet begblende.

Hun tilbød at forestå et enormt, træls kemi-laboratorie rutine-arbejde - at
oprense vognladninger af det ulækre mineral, og visioner-i-retning-af-abombe
kronedes med held for Becqurel -

- dt fotoplade-højaktive svinske sorte mineral blev opkoncentreret og
opkoncentreret til et nyt grundstof med intens "radioaktiv" udstråling,
Radium - og derefter fulgte grundstoffet Polonium og så fremdeles og dette
er det sande gennembrud bag akraft og monster-våbenet , "atombomben"(der
reelt er gået af mode, idet konventionelle sprængsstoffer har været klart at
foretrække i bl.a. golf-2-krigen). Stråle-totaludslettelsesbomber med
atomvinter er fiktion a la "Vernichtungslager"ne - nutidens skærsilds- og
helvedes-fiktion.

Alene navnet, atombombe, er eksempel på usaglig gyser-markedsføring - alt
er jo atomer, men medier&journalistik var i perfekt samarbejde med geniet
Becqurel, og i bagklogskabens skarpe lys er det let at se, at han stod for
det afgørende pionerarbejde, som færdiggjordes af Rutherford, Ramsay,
Geiger, Chadvick, Millikan og især Hahn, der fandt uran-processen som
nyttiggjordes i den første fissions-bombe. Som i starten var de afgørende
gennembrud om ukomplicerede sammenhænge - matematikken der gjorde gavn var
at kunne tælle til 250, kernepartikeltal lidt over de tungeste bombenyttige
isotopers (Plutonium, Hahnium, andre trans-uraner).

Al videnskab skaber interesse ved at love mere end der kan holdes, havde
Nietzsche m.fl. netop fastslået visionært, og en makaber ny bog om Curie er
center for debatten om bogmarkedets nyudgivelser ved "Bogmessen" i Forum,
som vedr denne ny P.O. Enquist-bog iår er henlagt til Radiohusets største
auditorium(koncertsalen - Alle kræfter spændes for denne PR-maskine.

Den sensationelle ny bog afdækker det fantastiske PR.samarbjede som Becqurel
og hans spindoktorer fik i offentlighedens søgelys, idet Madame Marie
Curie - kvindesagens superpioner og Nobelpristager - udstyredes med verdens
mest selvhadende masochist-skuespiller Blanche Vittmann, hentet fra
Freud-læreren , Charcots, stald. Den visionære og metafysik-flirtende
fiktion har titlen "Bogen om Blanche og Maria".

Tiden var til "nerver" og absurde helbredende cirkuskunster med
"mesmeriserende magnetisme". Freuds lærer, Charchots kunne vælge og vrage
mellem 8000 vildt extreme selvhadere, for Paris havde siden 1637 været
pioneer i at samle sindsyge-patienter på særlige hospitaler, hvor man
foregøglede at gavne dem. Det startede i det 17 århundrede med "den store
indspærring". Afdækket af Fouceaut. Vagabonder blev forbudt i hele landet,
og gjort til den tidlige industris maskin-arbejdere, hvis de var pålidelige
kz-lejr-slaver og gjort til sindsyg-patienter, hvis de var mere nyttige som
medicinske forsøgskaniner. Under den franske revolution fik her humanisme og
menneskerettigheder sit største gennembrud nogensinde ved at man "fjernede
lænkerne". Som ved alle fremskridt gavnedes de svage på ingen made - de
tykke, raslende stål-lænker erstattedes jo blot med spændetrøjer af sejt
bomuldslærred. Siden gav tyske kemikere verden de tidlige kemiske
spændetrøjer: Kloral og barbiturater og idag er der knap så
bivirkningsbefængte psykofarmaka..

Men Charchot var til illussionsmageri med "åndelige medier" og han havde
talrige artister, der kunne udføre selvtortur med at ligge vandret i luften
"elevation" i forbindelse med de vilde hysteriske anfald med lammelsesagtige
extreme statiske muskel-kontraktioner.Ingen selvpinsler var for smertefulde
for hypokonder-ulykkesfuglen Blanche, så hun håndplukkedes som laborant for
Madame Curie, og da man tidligt indså at den ny intense
mere-kortbølget-end-UV stråling skabte slemt næsten-irreversible vævsskader,
så lod Becqurel den masochistiske hysteriker Blanche være kanonføde endnu
mere end ulandsslaven Marie Curie, der jo havde lidt akademisk baggrund, og
derfor skulle skånes, så på-hypnotiserede stråleskader bevistes ikke at
være hurtigt-dødelige for alle.

Tidens lægekunst kender vi alle fra film om Den Amerikanske Borgerkrig og
foregående krige - eneste success-terapi var amputation - næsten som
sharialovens og kun sjældent virkelig nødvendiggjort af koldbrand-risiko.
Men lægerne viste deres magt ved at efterlade arm- og ben-løse
"solstrålehistorier" i deres kølvand, og de dygtige massemedier fastslog, at
kirurgien havde reddet de nu arm, hand, fod, ben løses liv, og
journalisterne opøvede løgn som oplympiadesport og blev dygtigere og
dygtigere, især dygtige til at affeje al sandhedssøgende kritik som
kvaksalveri-kættersk.

I løbet af få år var strålesygdom-forsøgskaninen, Blanche Wittman,
amputeret ned til en fotogen torso, helt uden arme og ben, og vejede 42 kg
og ragede kun 102 centimeter op over gulvet, når hun "stod op" dvs var
fastgjort til universitets-forelæsernes udstillings-stativ.

Forfatteren P.O Enquist der, tidligere har skuet dybt i tidens sandheder med
romanen "Magnetisørens femte vinter", der er filmatiseret, bruger igen
metafysik som kattelem , og en enkelt anmelder, Politikens Bjørn Bredal,
påstår at den skarpsindige romanlæser vil gennemskue overdrivelserne. Men
romanlæsere vil underholdes, og bogmessen har hidtil været uden kritisk
sans - helt som når holocaust-overlevende og -forskere lader fantasien
trække fulde huse . Enquist tager ikke mod mange spørgsmål, og slet ikke fra
typer som mig, har jeg erfaret ved tidligere bogmesser i Forum.

Der er ingen tvivl om, at traditionen for uangribelig overdrivelse af
akraft-skadevirkning fejrede sine trailblazer-triumfer i Paris omkring
Curies anden Nobelpris med Blanche Vittman som menneskeoffer til
kerne-guderne.

Efter at være blevet gift med en tidlig død fransk fysiker, levede Marie
Curie længe, men hendes alderdoms-dødsproceser fik man også beskrevet som
resultat af den skræmmende ny radioactive stråling, og vi ved alle, at når
Manden med Leen tog sin menneskehøst med pest og kolera i middelalderen, så
var det FRYGTEN DER DRÆBTE mere end det var bakterier der dræbte, og
tilsvarende har fosterskader efter Tjernobyl også haft rod i veliscenesat
hysteri, ligesom amerikanske golf-1-soldaters kræftdød pga forarmet dvs
ufarligt uran. Den fotogene Blanche-torso skylder verden meget. De regulære
stråleskader i Hiroshima og Nagasaki var slet ikke skræmmende nok.
Overdrivelser er nødvendige og skønlitteraturen har her en vigtig rolle.
Respekten for fysik kræver avanceret psykologi om hysteri, selvhad og
villighed til at lade lem for lem blive ofret til videnskabens gud, helt som
når skøger på Chr4's tid efter kagstrygning med kagstrygerbødlens hjælp
"ofrede et øre til kagen" og gik øreløse rundt som påmindelse om Guds
skræmmende magt..

Bo Warming, cand.scient. Bjelkes Alle 46, Nørrebro, 35861000, bwng@bwng.dk

Fra : John T.

Dato : 14-11-04 17:18

Og hvad rager nedenstående os ???
John

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 14-11-04 18:05

> Og hvad rager nedenstående os ???

<snip en masse bw-vås>
Jeg havde ikke set hans tekst hvis ikke du havde
1: besvaret det
2: ladet det fulde indlæg stå i dit svar

Gør ikke det en anden gang, tak!

Fra : Jan Pedersen

Dato : 14-11-04 22:40

"Jakob Nielsen" <a@b.c> skrev i en meddelelse

> <snip en masse bw-vås>
> Jeg havde ikke set hans tekst hvis ikke du havde
> 1: besvaret det
> 2: ladet det fulde indlæg stå i dit svar
>
> Gør ikke det en anden gang, tak!
Konklusion: Nu skal vores kill filtre også forsynes med de folk der svarer
på BW indlæg :)

Fra : Niels Olsen

Dato : 15-11-04 01:38

On Sun, 14 Nov 2004 22:39:46 +0100, "Jan Pedersen"
<jantheman28@hotmail.com> wrote:

>Konklusion: Nu skal vores kill filtre også forsynes med de folk der svarer
>på BW indlæg :)

Måske en løsning

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 15-11-04 09:35

> Måske en løsning

Ja og dem der svarer på dem der svares indlæg.
Og dem der svarer på dem der svarer på dem der svare's indlæg.
Og dem der svarer på dem der svarer på dem der svarer på ens egne indlæg
hvis man svarer en der svarer på et BW indlæg.

Det bliver vist lidt komplekst.

Fra : Niels Olsen

Dato : 15-11-04 21:03

On Mon, 15 Nov 2004 09:35:26 +0100, "Jakob Nielsen" <a@b.c> wrote:

> [...]
>Og dem der svarer på dem der svarer på dem der svarer på ens egne indlæg
>hvis man svarer en der svarer på et BW indlæg.

Ja og med det har du lige selv kvalificeret dig til en tur i et eller
andet filter, så den med sten og glashus holder da vist vand

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 16-11-04 07:34

> Ja og med det har du lige selv kvalificeret dig til en tur i et eller
> andet filter, så den med sten og glashus holder da vist vand

Det var vist pointen med det hele.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-11-04 13:33

> [...]
> Og dem der svarer på dem der svarer på dem der svarer på ens egne indlæg
> hvis man svarer en der svarer på et BW indlæg.

Revisionisten Lisa Simpson afslørede at byhelten Jeremy Springfield faktisk
var en ussel pirat, der havde angrebet George Washington...
Et kætteri på linie med kz-historierevisionisme.

Museumslederen dømte hende "ingen adgang til Springfield Bymuseum for dig og
dine børn og dine børns børn -
- _i tre måneder_".

Fra : Niels Olsen

Dato : 15-11-04 01:37

On Sun, 14 Nov 2004 17:18:28 +0100, "John T." <kispus@despammed.com>
wrote:

>Og hvad rager nedenstående os ???
>John

-Cut en hel bunke vrøvl ala BW

Hvis du puttede ham i dit killfilter og ellers undlod at besvarre hans
fordrukne vrøvl, havde jeg ikke set det :-/