biohazard på dansk?
Fra : Leo

Dato : 11-11-04 13:03

tegnet med de tre åbne cirkler på en lukket der angiver biologisk fare -
biohazard - har det en dansk tekst?

Er der evt. et link til en oversigt et sted?

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 11-11-04 14:10

Leo wrote:
> tegnet med de tre åbne cirkler på en lukket der angiver biologisk fare -
> biohazard - har det en dansk tekst?
>
> Er der evt. et link til en oversigt et sted?

http://www.ordbogen.com/opslag.php?ord=biohazard&sprog=english&oversaet=Overs%E6t

mvh
JS

Fra : Leo

Dato : 11-11-04 14:52

Jow tak - jeg forstår jo altså godt, hvad det betyder!!

Men hvis vi nu tager R-sætning 14, så hedder den "reagerer voldsomt med
vand" - så skal jeg jo ikke skrive 'bør ikke komme i kontakt med vand' -jeg
tænkte, der måske var en 'autoriseret' oversætelse af tegnet?

Man kunne jo også bare skrive smittefare...

Fra : Q

Dato : 11-11-04 15:33

"Leo" <fupkonto@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> tegnet med de tre åbne cirkler på en lukket der angiver biologisk fare -
> biohazard - har det en dansk tekst?

Biologisk Fare, stod der på døren til laboratoriet på min gamle
arbejdsplads..

/peter

Fra : Leo

Dato : 11-11-04 15:41

> Biologisk Fare, stod der på døren til laboratoriet på min gamle
> arbejdsplads..

Takker - jeg har surfet lidt rundt - og fundet, at der nogle steder skrives
'biologisk risiko'.
Jeg vælger biologisk fare - så må vi se om nogen kommer efter mig.

Leo

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-11-04 16:06

Q skrev:

>Biologisk Fare, stod der på døren til laboratoriet på min gamle
>arbejdsplads..

Var der aldrig nogen der fjernede e'et?

--
Bertel

Fra : Q

Dato : 11-11-04 16:26

> Var der aldrig nogen der fjernede e'et?

Hehe... Naaah....

/peter

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 11-11-04 16:19

Leo skrev:
> tegnet med de tre åbne cirkler på en lukket der angiver
> biologisk fare - biohazard - har det en dansk tekst?
> Er der evt. et link til en oversigt et sted?

Jeg kan ikke finde andet end at "biohazard-symbolet"
kan bruges til at angive at der er tale om *gensplejsning*.
For eksempel ved forsøgsmarker med *genmodificerede*
afgrøder.
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Q

Dato : 11-11-04 16:57

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke finde andet end at "biohazard-symbolet"
> kan bruges til at angive at der er tale om *gensplejsning*.
> For eksempel ved forsøgsmarker med *genmodificerede*
> afgrøder.

Symbolet bruges også i forb. med f.eks opdyrkning af patogene
mikroorganismer, samt på emballage til medicinsk affald..

/peter