Ressourcefordeling (mon det hedder det?)
Fra : Brian Elmegaard

Dato : 10-11-04 12:21

Hej og undskyld hvis jeg er OT

Nu vi er ved programmer/metoder til en given opgave.
Findes der et generelt anvedeligt program/en metode som kan fordele
ressourcer ud fra givne retningslinjer?

Et par eksempler jeg har været ude for hvor det ville være rart:
Organisering af præsentationer mellem sessioner på en konference
under hensyntagen til at man ikke skal være flere steder samtidig.

Organisering af træningstider for flere hold på en antal baner under
hensyntagen til hvem der har andre bindinger tidsmæssigt.

--
Brian (remove the sport for mail)
http://www.et.dtu.dk/staff/be/be.html

Fra : Mads

Dato : 10-11-04 16:31

"Brian Elmegaard" <brian@rk-speed-rugby.dk> skrev :
> Nu vi er ved programmer/metoder til en given opgave.
> Findes der et generelt anvedeligt program/en metode som kan fordele
> ressourcer ud fra givne retningslinjer?

Det er vist et klassisk "algoritme-problem" - som du givetvis kan finde info
om på nettet. Hvis du søger på "activity-selection problem" på google, så
får du masser af hits.

I den store lærebog indenfor feltet, Cormen et. al.: "Algorithms", gives en
intro til løsninger baseret på Greedy-Algoritmer.

/Mads

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 11-11-04 10:21

"Mads" <no@void.void> writes:

> om på nettet. Hvis du søger på "activity-selection problem" på google, så
> får du masser af hits.

Ja. Tak.