Adsl modem laver støj på tlf.
Fra : Ole K.

Dato : 14-11-04 10:39

Hej.

Jeg har ADSL hos tele2, og efter en udbygning af huset, er der flyttet rundt
på telefonerne. Det betyder at der nu er en frygtelig støj ( lyder som en
fax )på den ene telefon, og knas på den anden.
Det forsvinder hvis jeg slukker for modemet, eller sætter telefonerne " oven
" på adsl stikket.
Jeg har kontaktet tele 2, og de siger at det er fordi jeg har mere end 1
tlf stik, og at jeg kan betale 995.- for at få en tekniker ud og fixe
problemet.

Jeg har imidlertidig ikke lyst til at betale for en tekniker, for det var
hele ideen med " gør det selv " løsningen.

Hvad skal jeg gøre for at fjerne støjen, når nu jeg ikke vil flytte
telefonerne til samme stik som modemet sidder i??

Håber at der er nogle kvikke hoveder derude et sted.

På forhånd tak

Ole

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-11-04 12:07

"Ole K." <olekoester@sol.dk> crashed Echelon writing

> [...]
>
> Hvad skal jeg gøre for at fjerne støjen, når nu jeg ikke vil flytte
> telefonerne til samme stik som modemet sidder i??

Du følger ikke instrukserne i din gør det selv pakke. Alle telefoner skal
tilsluttes skillefilteret for netop at ADSL frekvenserne ikke forstyrrer
tale frekvenserne og omvendt.

Løsning, lav om på kablingen så telefonerne er tilsluttet efter
skillefilteret.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-11-04 12:31

"Ole K." <olekoester@sol.dk> wrote in message

> Jeg har imidlertidig ikke lyst til at betale for en tekniker, for det var
> hele ideen med " gør det selv " løsningen.

Jamen hvis du ikke gider betale for en tekniker, må du jo bruge dine egne
tekniske egenskaber for selv at udføre opgaven.

> Hvad skal jeg gøre for at fjerne støjen, når nu jeg ikke vil flytte
> telefonerne til samme stik som modemet sidder i??
>
> Håber at der er nogle kvikke hoveder derude et sted.

Ja sikkert, men det er lidt provokeret.. Jeg vil ikke betale for tekniker,
men vil hellere selv løse problemet selvom man ikke kender til problemet..

Men når du nu har problemet, så burde du måske kigge i det marteriale du har
fået i gør det selv løsningen.. Det er jo hele ide´en med gør det selv
løsningen at der er støj på de andre telefonen hvis man ikke følger
beskrivelsen om at det kun er det ene telefonstik der virker...

Ret enkelt kan det siges at alle telefoner skal kobles efter skillefilteret.
Om det er enkelt for dig må jo komme an på din tekniske kunnen.

Fra : Ole K.

Dato : 14-11-04 14:26

> [...]
> løsningen at der er støj på de andre telefonen hvis man ikke følger
> beskrivelsen om at det kun er det ene telefonstik der virker...

Jamen det er jo over 1 år siden at jeg fik ADSL, så de papirer har jeg ikke
mere

> Ret enkelt kan det siges at alle telefoner skal kobles efter
> skillefilteret. Om det er enkelt for dig må jo komme an på din tekniske
> kunnen.

Det skal jeg nok klare, mange tak for hjælpen .
Ole