Speedstream 5711 og ICQ talk
Fra : Wiljan

Dato : 17-05-01 11:12

Hej

Jeg har 3 computerer der deler en proaccess over speedsteem 5711 router

Jeg har det meste til at virke (alle kører win98se)

web browsing
ftp server
web server
ICQ. men ikke som det virkede da jeg havde ISDN
Efter at have åbnet flere ftp porte can ICQ nu også sende og modtage
filer
men jeg kan ikke bruge Talk eller Netmeeting som telefon hvad er det der
blokerer??
hvis jeg "ringer" til en af mine andre computerer til en anden ICQ
nummer så virker det men ikke ud til andre
Er en good known site hvor man kan teste så danne indstillinger op imod
således at man ikke roder med en fejl derr ligger i den anden ende (hos
en der heller ikke kan finde ud af det)

--
Venlig hilsen

Wiljan

Fra : RpR

Dato : 17-05-01 13:16

Ved ikke om det hjælper, men her er et site med en liste over mange
programmers porte:

http://www.practicallynetworked.com/sharing/app_port_list.htm

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 17-05-01 14:08

Den Thu, 17 May 2001 12:11:43 +0200, skrev Wiljan <Wiljan@post8.tele.dk>

>men jeg kan ikke bruge Talk eller Netmeeting som telefon hvad er det der
>blokerer??

Det er H.323 protokollen.
Se fx http://proaccess.jth.net/

- Jørgen

http://proaccess.jth.net/
http://dns.jth.net/ Godkendte DNS servere til .dk og internationale domæner
http://sms.jth.net/ Hurtig email til SMS: tlfnr@sms.jth.net

Fra : Wiljan

Dato : 17-05-01 15:46

Hej

Tak for de hurtige svar

Det er en vældig god side du har Jørgen og den giver masser af guldkorn
men hvad er det lige jeg bør ændre for at få H.323 til at fungerer?

Wiljan

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 18-05-01 08:52

Den Thu, 17 May 2001 16:46:07 +0200, skrev Wiljan <Wiljan@post8.tele.dk>
:

>Det er en vældig god side du har Jørgen og den giver masser af guldkorn
>men hvad er det lige jeg bør ændre for at få H.323 til at fungerer?

Du kan konfigurere med mit forslag til konfiguration. Det vil give dig
mulighed for at få H.323 til at fungere på en enkelt PC. Bedre kan det
ikke gøres med mindre du investerer i flere offentlige IP-adresser til
dine maskiner.

Fra : Wiljan

Dato : 18-05-01 10:04

Hej Jørgen

Tusinde tak for dit svar

For at forstå hvad der foregår kunne du fortælle hvilke linier i din bat fil der
åbner for H323

Hilsen Wiljan

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 18-05-01 10:43

Den Fri, 18 May 2001 11:03:35 +0200, skrev Wiljan <Wiljan@post8.tele.dk>
:
>For at forstå hvad der foregår kunne du fortælle hvilke linier i din bat fil der
>åbner for H323

Nej, det vil føre for vidt. Det er ikke bare et par linjer.