Telefon med fuld qwerty tastatur. Nogle er~
Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 11-11-04 22:03

Hej

Jeg har brug for en mobiltelefon, hvor man kan skrive større
dokumenter. Altså en telefon med et fuldt tastatur.

Jeg har kig på Nokia 6820, og prisklassen på omkring 2000 uden abbo.
er meget passende. Er der nogen der har erfaringer med andre telefoner
med fuldt tastatur?

Og kan man på 6820 skrive dokumenter som man via kabel, mail eller
bluetooth kan overføre til sin pc

Mvh
Thomas

Fra : Dan Elgaard

Dato : 12-11-04 06:34

Jeg har i årevis brugt en Nokia Communicator, og har kun rigtigt gode
erfaringer med den på dette område.

Desværre er denne telefon efterhånden noget teknisk forældet
Man må håbe, at det bliver bedre med den kommende N9500, men indtil den
kommer har jeg investeret i en QTEK 9090, som også har indbygget tastatur -
dette er dog et tommelfinger-tastatur uden direkte 'æ', 'ø' og 'å', så det
er nok næppe anvendelig til større dokumenter.
Til gengæld har den en ganske god tekst genkendelse, når man skriver direkte
på skærmen, og endnu mere vigtigt ved større dokumenter, så har den
indbygget "Word" (og også "Excel").

Rygterne vil vide, at N9500 skulle komme ud her i november, og det er da
værd lige at checke denne telefon ud inden du kaster dig over det første du
finder...

mvh.,
Dan

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 12-11-04 09:06

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 12-11-04 10:13

Tak for hjælpen til både Dan og Finn.

Mit problem med 9500 og 9300 er at de er nogle store klodser, som jeg
mener man ikke umiddelbart kan have i lommen. (Ja jeg vil have i pose
og sæk

Jeg prøver at tage i en forretning for at se monsteret lidt på tættere
hold.

Fra : Sørensen

Dato : 18-11-04 12:01

"Thomas Lund Hansen" <newsreader@BACKSPACETHISbendejo.dk> skrev i en
meddelelse news:67v8p01t7j72tui0gi44ti5qa7l0u96oaq@4ax.com...
> Tak for hjælpen til både Dan og Finn.
>
> Mit problem med 9500 og 9300 er at de er nogle store klodser, som jeg
> mener man ikke umiddelbart kan have i lommen. (Ja jeg vil have i pose
> og sæk

Jeg har selv haft kig på telefonmer med QWERTY-tastatur - både til
tommelfinger og "fullsize".

En lækker IPAQ (og tilsvarende) med GSM og så et folde-ud
bluetooth/IR-tastatur ser ud til at være en rigtig god løsning. Men Ipaq'en
er netop ikke ligefrem en lille handy telefon.

Derfor hælder jeg mest til følgende løsning: Nokia 6260
- Har du set den?
http://www.nokia.dk/phones/6260/

- det er naturligvis især det meget lille full-size folde-ud tastatur, der
frister mig:
http://www.nokia.com/nokia/0,,58982,00.html

Du kan se "reklamen" her: http://www.nokia.com/nokia/0,,59345,00.html

Det er dog ikke tilgængeligt (herhjemme?) endnu, men det kommer vel snart..

VH Sørensen