Nogen som kender 2600 og 2650
Fra : Sif

Dato : 10-11-04 18:50

Hej Gruppe!

jeg har tænkt mig at give min mor ny mobil i julegave, men da jeg er på SU
har jeg ikke råd til de helt nye smarte modeller... men jeg har set at man
kan få en 2600 til 600 uden abb. og en 2650 til 999 uden abb... er der nogen
som har erfaringer med disse modeller - hvorfor er de så billige uden
abb.???

Hilsen Sif

Fra : Kim Kristensen

Dato : 10-11-04 22:35

"Sif" <sif@iloveu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nogen
> som har erfaringer med disse modeller - hvorfor er de så billige uden

Jamen de er da helt nye, om de er smarte afgøres vel af smag og behov.

Jeg tror ikke rigtigt du finder nogen som kender de to rigtigt, for de er jo
ret nye. I torsdags havde de lige fået 2650 ind af døren i Orange-butikken
samme dag, i Sonofon-butikken havde de aldrig hørt om den. Jeg har studeret
begge telefoner da datteren ønsker sig en 2650, og stort set er de ret ens
(hvis ikke helt ens) rent teknisk.

Mekanisk er 2650 ikke så "lækker" som klaptelefoner til 2-3000 kr. men fin
til prisen, jeg har dog aldrig prøvet den med liv i. Begge deler den
grundlæggende teknik med mange andre Nokia'er
http://www.nokia.dk/phones/models/index.php?status=1&features=738693 og
skærmen er også den samme som nogle af dem, der er bare skåret nogle
funktioner væk i forhold til de mere kostbare telefoner.

Der står lidt om begge telefoner her:
http://www.mobile-review.com/phonemodels/nokia/nokia-2600-en.shtml
http://www.mobile-review.com/phonemodels/nokia/nokia-2650-en.shtml
http://www.mobile-review.com/review/nokia-2650-en.shtml

Du kan jo holde øje med prisudviklingen på www.mobilpriser.dk og
www.edbpriser.dk men stol ikke 100% på prisen på mobilpriser den er ofte
lidt anderledes end de skriver så du må følge de links der er for at være
sikker.

Jeg tror den lave pris (hvilket er et rent gæt) skyldes at Nokia er presset
på markedet, forretningstelefoner til flere tusinde kroner er det ikke alle
unge der har råd til og så må de jo gøre noget ved det.

PS. Hvor dælen har du set 2600 til 600 kr.?

Med venlig hilsen Kim

Fra : Sif

Dato : 11-11-04 20:13

Hej Kim...

Tak for dit svar, jeg vil prøve at se på den dem i butikkerne, men her på
Bornholm er de sgu ikke til at opdrive endnu!! - men har sat brormand på
sagen i storbyen!

Jeg har set den på telmores hjemmeside til -ups 799...! Nåh, det må du
undskylde hvis du lige havde satset...

Hilsen Sif