Mus på laptop
Fra : Michael Knudsen

Dato : 13-11-04 17:51

Hej.

Jeg har lige installeret Mandrake 10.1 Official på min laptop, og til min
store ærgelse virker min usb-mus ikke lige uden videre. Jeg er vant til
(også i Mandrake 10.1 Community), at den bare fungerer, når man sætter
den til. Er der nogen, der har et bud på, hvad jeg kan stille op?

--
Michael Knudsen

Fra : Mads Jensen

Dato : 13-11-04 18:27

Michael Knudsen wrote:

> [...]
> (også i Mandrake 10.1 Community), at den bare fungerer, når man sætter
> den til. Er der nogen, der har et bud på, hvad jeg kan stille op?

Denne side hjalp mig en del:
http://www.glaurung.demon.co.uk/info/linux.mx500.howto.html

Mange af tingene burde være identiske, selvom musen ikke lige er af
denne model!

/Mads

Fra : Michael Knudsen

Dato : 14-11-04 09:50

On Sat, 13 Nov 2004 18:26:30 +0100, Mads Jensen wrote:

> Denne side hjalp mig en del:
> http://www.glaurung.demon.co.uk/info/linux.mx500.howto.html

Argh! Det ser godt nok indviklet ud. Inden jeg kaster mig ud i det, vil
jeg lige vente og se, om der ikke er nogen, der har et lidt enklere bud.

Jeg gad godt vide, hvad det er, der er lavet om i Mandrake 10.1 fra
Community til Official, som gør, at skidtet ikke fungerer.

--
Michael

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 14-11-04 13:15

Michael Knudsen wrote:

> [...]
>
> Jeg gad godt vide, hvad det er, der er lavet om i Mandrake 10.1 fra
> Community til Official, som gør, at skidtet ikke fungerer.

Hvad står der i din /etc/X11/xorg.conf ??

find den sektion der står
(kan selvfølgdig være der ikke står Pointer section)
#
# Pointer section
#
Section "InputDevice"

Identifier "Mouse1"
Driver "mouse"
Option "Protocol" "IMPS/2"
Option "Device" "/dev/usbmouse"
Option "ZAxisMapping" "4 5"
EndSection

Fra : Michael Knudsen

Dato : 14-11-04 14:03

On Sun, 14 Nov 2004 13:14:30 +0100, Jesper Staun Hansen wrote:

> Hvad står der i din /etc/X11/xorg.conf ??
>
> find den sektion der står
> (kan selvfølgdig være der ikke står Pointer section)

Takker! Det virkede.

--
Michael Knudsen

Fra : Jesper Staun Hansen