MS Windows
briani 27239
De usynlige gb
Fra : Anders pedersen

Dato : 14-11-04 00:02

efter jeg har kigget begge mine partitioner igennnem.
Finder jeg ud af at jeg brugt 10gb skjult

Men hvor bliver alle disse gb af
er det en sidefil eller swapfil der blevet så stor

under ydeevne står side fil lige nu til 250mb

min hardisk er på 80gb
os er windows xp sp2

--
Med venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : ///JJ

Dato : 14-11-04 00:21

Anders pedersen wrote:
> efter jeg har kigget begge mine partitioner igennnem.
> Finder jeg ud af at jeg brugt 10gb skjult

Hvordan er du da kommet frem til det?
Det er ikke nemt at gætte hvor vi skal begynde at lede jo...Det kunne være
den klassiske med at en megabyte ikke er 1000 kb...
Oplys os hvorfor du mener 10gb er brugt/skjult

> Men hvor bliver alle disse gb af
> er det en sidefil eller swapfil der blevet så stor (red: ?)
> under ydeevne står side fil lige nu til 250mb

Nej.

///JJ

Fra : Anders pedersen

Dato : 14-11-04 11:04

On Sun, 14 Nov 2004 00:20:57 +0100, ///JJ wrote:

> Hvordan er du da kommet frem til det?
Det har jeg gjort ved at tag egenskaber for alle mapper i et drev og
sammenligne med egenskaber for drev

med c: er der følgene tal der er brugt
egenskaber for alle mapper ca 8.5gb
med egen af drev 13,7gb
= 5,2gb usynlig

med d:
egenskaber for alle mapper 10,4gb
med egenskaber af drev 14,0gb
= 3,6gb usynlig

Total 8,8gb usynlig

Jeg kører selvfølgenelig NTFS

Da jeg bruger d: til nogle gamle videobånd jeg er ved at kører over på dvd
kunne jeg da godt bruge 2gb ekstra af de usynlige

> Det er ikke nemt at gætte hvor vi skal begynde at lede jo...Det kunne være
> den klassiske med at en megabyte ikke er 1000 kb...
> Oplys os hvorfor du mener 10gb er brugt/skjult
Som skrevet ovenfor er det hele i gb
med byte og gb ville ikke give så stor et udsvng

--
Med venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-11-04 11:33

Anders pedersen skriver:

> Da jeg bruger d: til nogle gamle videobånd jeg er ved at kører over på dvd
> kunne jeg da godt bruge 2gb ekstra af de usynlige

Kan du se mapperne "recycler" og "System volume inforamtion". Den første
er papirkurven, den anden er system restore.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-11-04 11:46

On Sun, 14 Nov 2004 11:04:16 +0100, Anders pedersen
<anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> wrote:

>Det har jeg gjort ved at tag egenskaber for alle mapper i et drev og
> [...]

Egenskaber for mapper kigger filer - Egenskaber for drev kigger på
filsystemet.

Tallene kan ikke umiddelbart sammenlignes, så du skal nok ikke
forventer der ligger større mængder ubrugt diskplads.

Men prøv f.eks at køre 'Diskoprydning', det er et udmærket værktøj
til frigøre diskplads.

<mlr>

Fra : Lyrik

Dato : 14-11-04 01:49

Anders pedersen wrote:
> [...]
>
> Men hvor bliver alle disse gb af
> er det en sidefil eller swapfil der blevet så stor
>
> under ydeevne står side fil lige nu til 250mb

Programmet Spacemonger kan hjælpe med at skabe oversigt over den plads som
bruges på harddisken.
Det er freeware og kan hentes her:
http://www.werkema.com/software/spacemonger.html

Hilsen