Er der nogen her som kan anbefale Rottweil~
Fra : Lars Gaardsøe

Dato : 17-05-01 09:04

Hej Gruppe..

Er der nogen, som kan anbefale Rottweiler-kennel.
Da jeg måtte aflive min dejlige hund i September sidste år, søger jeg igen
efter en lille Hvalp. Jeg har Kennel-klubbens opdrætter-vejviser, og har
kik´ på nogen

Hvis nogen har erfaringer med div. kenneler godt eller skidt.
Må i gerne maile mig direkte, da vi ikke skal hænge nogen ud .

En gang Rotte. altid Rotte.

Mvh. Lars

Fra : Fenrisulven

Dato : 17-05-01 09:58

> [...]
>
> Hvis nogen har erfaringer med div. kenneler godt eller skidt.
> Må i gerne maile mig direkte, da vi ikke skal hænge nogen ud .

Jeg er med på en lytter, da min måtte til Valhalla for 18 mdr. siden. Helst i den vestlige side
af Danmark.

--
Manu Forti
canislupus@pc.dk

Fra : Claus

Dato : 17-05-01 16:44

"Fenrisulven" <canislupus@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hej.

Måske et tosset spørgsmål men hvad skal du bruge den til???

Det er ret afgørende når man skal finde ny hvalp.

Claus

Rotte mand i 25 år.

Fra : Fenrisulven

Dato : 18-05-01 08:19

"Claus" <Pernille@city.dk> skrev i en meddelelse news:9e0rh3$2ajs$1@news.cybercity.dk...

> [...]
>
> Hej.
>
> Måske et tosset spørgsmål men hvad skal du bruge den til???
>
> Det er ret afgørende når man skal finde ny hvalp.

Lige et par ting,
Vil du godt klippe rigtigt i dine svar til gruppen, ovennævnte har jeg ikke skrevet. Du burde
have klippet mig ud af dette, da det ikke er mit spørgsmål.
Hvad jeg skal bruge hunden til???
Skal man absolut bruge hunden til noget, man kan da godt have den som kammerat eller bare
gåturven.
Fenrisulven
PS. Tak til andre for den rare info.

Fra : Claus

Dato : 18-05-01 14:36

> [...]
> gåturven.
> Fenrisulven
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Det må du sørme undskylde det gik lidt stærkt.

Selvfølgelig kan man bare bruge den til gåturen eller som kammerart
........men hvis man skal bruge den til konkurencetræning er det altså ret
vigtigt hvor man køber sin hvalp.

Grunden til at jeg spurgte var bare at jeg ville vide hvad type hund man
søgte, inden jeg anbefalede nogle kenneler.

Mvh.
Claus

Fra : coppi

Dato : 17-05-01 21:33

Hej Lars.

Prøv en af flg.

Kennel Tarokey
Kennel Rinkenæs
Kirsten Lillelund

Alle tre steder laver gode hunde og deres mennesker er troværdige.

Der er selvfølgelig også andre gode kenneler,men så er jeg nødt til at have
stambogsdata.
--
Venlig hilsen

Annie Ovesen
Hellum
Denmark
annie321@worldonline.dk

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 18-05-01 07:40

Hej Lars

Hvad med at få hvalpelisten fra Rottweilerklubben. Her får du friske
opdaterede hvalpelister med forældredyr der er avlskårede. Du kan gå ind på
klubben hjemmeside på www.rottweiler.dk.

Kør rundt og besøg de steder hvor der er hvalpe (også selv om det er langt
væk) og få et indtryk af opdrætterne. Gør dig klart hvad du vil bruge hunden
til, og hvilke egenskaber den skal have - og vent hellere med at købe hvis
der ikke lige er den perfekte til dig. Jeg har selv lige været igennem det
samme som dig, og selv om man gerne vil have den nye hund NU, så betaler det
sig at gøre sit forarbejde grundigt. Jeg brugte næsten et år, og har så til
gengæld fået en hund der er temmelig tæt på de ønsker jeg havde.

Held og lykke med arbejdet

MVH Klaus