glastykkelse til byg-selv
Fra : Omnolog HMH

Dato : 11-11-04 16:57

Hej gruppe.

Hvis nu man har fået den fjogede ide, at det kunne være sjovt at have et
mega-akvarie, hvor finder man så en tabel over glastykkelser?

Hvor store er de største akvarier i handelen? (min fatter har et 1000
liters - fås de større?)

MVH HMH

Fra : Carsten Gall

Dato : 11-11-04 18:06

"Omnolog HMH" <hhestbechrouladea@oohay.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mega-akvarie, hvor finder man så en tabel over glastykkelser?
>
> Hvor store er de største akvarier i handelen? (min fatter har et 1000

Du kan jo da få dem i den størrelse du vil have dem, hvis du da har
råd!!
De største "lagervare" modeller jeg har set er på 1120 liter og har
målene
200x80x70.

Carsten

Fra : Omnolog HMH

Dato : 11-11-04 18:09

> [...]
> råd!!
> De største "lagervare" modeller jeg har set er på 1120 liter og har

Hehe, nej det var nu lagervare modeller, jeg tænkte på - hvis de skal laves
specielt er det nok sjovere selv at gøre det.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at se en tabel over, hvor tykt glasset skal
være for at kunne holde. Mener at have set een engang, men kan ikke finde
den. (måske jeg skulle gå på biblioteket ?)

Fra : Lars Stigaard

Dato : 11-11-04 20:32

http://www.thekrib.com/TankHardware/glass-thickness.html

--
Mvh.
Lars Stigaard

Fra : Montego

Dato : 11-11-04 23:10

Hva,kan de også passe de mål,det er da for vildt hvis man skal bruge sådanne
nogle størelser hvis man laver,foreksempel emn 500 liter akvarie

Fra : Jasper Norman

Dato : 11-11-04 23:42

Ja, så skal du op i 12mm. Men det er da rigtigt at man har en fornemmelse
af, at de færdigtlavede man køber ikke er oppe i denne tykkelse. Men de har
jo også alu-lister der hjælper en lille smule, samt tværstivere.

Men det er mange liter vand på gulvet, hvis man sparer de 2mm. tykkelse.

/Jasper

Fra : Carsten Gall

Dato : 12-11-04 09:57

> [...]
sådanne
> nogle størelser hvis man laver,foreksempel emn 500 liter akvarie

Synes nogle af tykkelserne virker vildt overdrevne, men andre noget i
underkanten.

Carsten

Fra : Jasper Norman

Dato : 12-11-04 23:57

> Synes nogle af tykkelserne virker vildt overdrevne, men andre noget i
> underkanten.
>

> Carsten

Ja, det kan Carsten have ret i. Prøv at kig på www.aquaa.dk Jeg mener at der
ligger et par tabeller derinde, hvor de forskellige forfattere er enige om
tykkelsen.

/Jasper