Printer virker ikke med dos-programmer
Fra : Thiemer

Dato : 17-05-01 08:57

En god ven af mig har netop udskiftet sin gamle nåleprinter med en Apollo
p-1200, men når han prøver at udskrive fra sit gamle Dos regnskabsprogram
tager printeren papir ind, stopper og lampen for farvepatronen begynder at
blinke . Dette sker uanset hvad jeg prøver at udskrive fra Dos. I windows
virker printeren fint.

Der er ingen hjælp at hente i manualen og den medfølgende software begrænser
sig til windows drivere. Manualen nævner dog at man bare skal slukke og
tænde igen hvis lampen for blækpatronen blinker men det hjælper ikke et hak

Jeg kan ikke finde noget information om at det skulle være en
winblowsprinter, manualen nævner et af mindste kravene til Dos 3,3 så det
burde vel være ok.

Hvad gør jeg ?

Mvh / Best Regards

Kenny Thiemer

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-05-01 10:14

Thiemer skrev:

>Jeg kan ikke finde noget information om at det skulle være en
>winblowsprinter, manualen nævner et af mindste kravene til Dos 3,3 så det
>burde vel være ok.

Du mangler en printerdriver til dine DOS-programmer. Det får du nok
meget svært ved at finde.

Det er sådan, at til Windows, der deler alle programmer den samme
pritnerdriver (og mange andre ting). Til DOS, der skulle man lave en
printerdriver til hvert program - dvs. det var som regel kun de store
mærker der fik lavet drivere til mange af programmerne.

Og der er næppe nogle der stadig skriver printerdrivere til
DOS-programmer idag. De laver en enkelt til hver af
Windows-versionerne (hvis ikke de bruger den samme), og så er det det.

Desværre...

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 17-05-01 14:36

"Thiemer" <kenny@thiemer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tager printeren papir ind, stopper og lampen for farvepatronen begynder at
> blinke . Dette sker uanset hvad jeg prøver at udskrive fra Dos. I

Det er højst sandsynlig fordi, der er tale om en såkaldt Windows-printer,
der KUN virker til Windows, idet printeren kort fortalt ikke har egen
processor og derfor må støtte sig til en avanceret Windows-driver. Det var
derfor den var så billig

Hvis jeg tager fejl, og det ikke er en Windows-printer, vil du måske kunne
bruge en HP-dos-driver, da printeren jo dybest set er en HP.

mvh
Peter

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 17-05-01 14:47

Hej igen.
Glem min tidligere besked, og prøv at hoppe ind på:

http://www.ap-sure.com/myapollo/support/1200_1setup_1setup.htm#P195_7695

Det ser ud som om printeren faktisk godt kan komme til at virke under dos,
ved at installere én af de medleverede drivere.!

mvh
Peter

Fra : Thiemer

Dato : 17-05-01 22:02

> Det ser ud som om printeren faktisk godt kan komme til at virke under dos,
> ved at installere én af de medleverede drivere.!

Ja jeg har selv været inde på siden, men programmet "DJPmenu" ligger ikke på
den medfølgende cd og jeg kan ikke umiddelbart finde det nogen steder,
heller ikke på Hp´s homepage.

Nogen der har et bud på hvor jeg finder programmet ?

Tak for svarene

Mvh

Kenny

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 17-05-01 22:18

> [...]

> heller ikke på Hp´s homepage.
>
> Nogen der har et bud på hvor jeg finder programmet ?

Øhm... Hvad med denne her - aner ikke om det lige præcis er den, du skal
bruge, men navnet er godt nok:

http://www.hp.com/cposupport/printers/software/dj349mu1.exe.html

mvh
Peter

Fra : Thiemer

Dato : 18-05-01 07:52

>Øhm... Hvad med denne her......

Ups Jeg skal vist lære at kikke mig lidt bedre om... he he

Tak for hjælpen

Mvh

Kenny