Gaim
Fra : Mike

Dato : 10-11-04 20:23

Hej NG

Er der nogen der kan fortælle mig,
hvordan jeg skal installere Gaim, skær det gerne ud i pap, punkt for
punkt. Jeg har downloaded filen gaim1.0.2.rpm

Hvad gør jeg så nu??

Mike

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-11-04 21:24

Mike skrev:

> Er der nogen der kan fortælle mig,
> hvordan jeg skal installere Gaim, skær det gerne ud i pap, punkt for
> punkt. Jeg har downloaded filen gaim1.0.2.rpm

Hvilken distro?

Generelt 'rpm -i pakkenavn' men hvis du fx. bruger Mandrake så slet den
fil du har hentet og hent den med mdk-mærkatet og brug urpmi-værktøjet.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Mike

Dato : 11-11-04 14:59

> Generelt 'rpm -i pakkenavn' men hvis du fx. bruger Mandrake så slet den
> fil du har hentet og hent den med mdk-mærkatet og brug urpmi-værktøjet.

Det er RedHat9 jeg kører med, og har KDE som brugerflade.

MVH
Mike

Fra : Carsten F

Dato : 11-11-04 16:32

Mike wrote:

> Det er RedHat9 jeg kører med, og har KDE som brugerflade.
>
> MVH
> Mike
Google er din ven !!!
fandt denne side i første forsøg
http://dag.wieers.com/packages/gaim/
hent filen gaim-1.0.0-1.0.rh9.dag.i386.rpm

/Carsten

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-11-04 18:45

Carsten F skrev:

> Google er din ven !!!

Jeg plejer nu bare at bruge de officelle hjemmesider

> hent filen gaim-1.0.0-1.0.rh9.dag.i386.rpm

Nemlig ja.

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 12-11-04 10:28

Mike wrote:

> [...]
> hvordan jeg skal installere Gaim, skær det gerne ud i pap, punkt for
> punkt. Jeg har downloaded filen gaim1.0.2.rpm

Hey Mike - gør dig selv en tjeneste og søg lidt på nettet efter "yum" -
tro mig du vil elsker det !

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Mike

Dato : 12-11-04 15:17

> Hey Mike - gør dig selv en tjeneste og søg lidt på nettet efter "yum" -
> tro mig du vil elsker det !
>

> --
> Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Hej Uffe

Jeg fandt søreme et program ved navn Yum updater
(http://www.linux.duke.edu/projects/yum/download.ptml), det vil jeg sq da
lige prøve når jeg for tid... Tak for oplysningen

MVH
Mike

Fra : Mike

Dato : 12-11-04 22:13

Den Fri, 12 Nov 2004 15:16:46 +0100. skrev Mike:

> [...]

Hej igen

Ja det er mange år siden jeg har følt mig så grøn i
computerverdenen, efter jeg har har installeret RedHat. jeg er vild med
konceptet men det er godt nok en anden verden.

Nå nu til spørgsmålet: Hvordan bruger jeg Yum?

MVH
Mike