CSS-Check: Hvad betyder dette?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-11-04 08:05

caption{
font-family: verdana,arial,sans-serif;
font-size: 1em;
font-weight: bold;
background-color: Silver;
}

Warning: To help avoid conflicts with user style sheets, background and
color properties should be specified together.

En ting er at læse engelsk - en anden ting er at forstå det der står. Kan
nogen forklare mig hvad dette betyder? Har forsøgt at læse W3C, men kan ikke
finde ud af hvad der menes.

Det anbefales iøvrigt at bruge % i stedet for 'em' af hensyn til IE 3.0.
Behøver man at tage det alvorligt? IE 3.0 brugere er vel helt uinteressante,
hvis de overhovedet findes.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-11-04 09:26

Kurt Hansen wrote:
> [...]
>
> Warning: To help avoid conflicts with user style sheets, background and
> color properties should be specified together.

Jeg læser det som:

--
Advarsel: For at undgå konfligter med farvetema valgt af brugeren, bør
både baggrundsfarve og forgrundsfarve angives sammen.

Forestil dig at brugeren har valgt "Silver" som standard forgrundsfarve
i sin browser-opsætning. I et sådan tilfælde vil teksten i dit eksempel
være usynlig, da du ikke har angivet en specifik forgrundsfarve.

Med andre ord bør du tilføje:
   color: black; /* eller hvad farve du nu måtte ønske */

--
Michael Rasmussen, mir (at) irczone.dk http://macintosh.irczone.dk
»If you don't have time to do it right,

Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-11-04 09:35

Michael Rasmussen wrote:
> [...]

[snip]
> Med andre ord bør du tilføje:
> color: black; /* eller hvad farve du nu måtte ønske */

Øhhh, nu er jeg ingen haj, men kan det være rigtigt?
caption{
font-family: verdana,arial,sans-serif;
font-size: 1em;
font-weight: bold;
background-color: Silver;
color: Silver;
}

Ahaaaa!!! Nu går det (vist nok) op for mig, at 'color' er til teksten og
'background-color' er til tekstens baggrund. Right?

Okaaaay, tak for det

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-11-04 09:49

Kurt Hansen wrote:

> Ahaaaa!!! Nu går det (vist nok) op for mig, at 'color' er til teksten og
> 'background-color' er til tekstens baggrund. Right?

Korrekt. Jeg burde nok have skrevet tekstfarve i stedet for
forgrundsfarve, så havde det været knap så indforstået

> Okaaaay, tak for det

Så lidt.