Hjælp til bestillingsformular
Fra : Jakob Mikkelsen

Dato : 09-11-04 18:58

Jeg er ikke sikker på at det er det rigtige sted, men here goes:
Jeg har på min hjemmeside forsøgt at lave en bestillingsformular.
Jeg kan dog ikke få den til at virke. Kan nogen hjælpe?

Der er flere problemer
- når man sender når kun den del, der lå i scriptet fra tdc frem
til mig. Hvordan får jeg tabellen med?
- når jeg har sendt kommer der en popup med en dum tekst. Vil
jeg have nogen mulighed for at ændre på den?

Det er ikke erhvervsmæssigt, det jeg laver.

Hvad hedder i øvrigt dette sciptsprog?

http://home20.inet.tele.dk/jakobmikkelsen/ordreseddel.htm

Jakob

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-11-04 23:02

Jakob Mikkelsen wrote:
> Jeg er ikke sikker på at det er det rigtige sted, men here goes:
> Jeg har på min hjemmeside forsøgt at lave en bestillingsformular.
> Jeg kan dog ikke få den til at virke. Kan nogen hjælpe?

Har du overvejet at få din side valideret? Siden har ikke hverken ydre,
header eller body.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Dan Eik Høfsten

Dato : 10-11-04 00:11

"Jakob Mikkelsen" <jakob.mikkelsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> - når man sender når kun den del, der lå i scriptet fra tdc frem
> til mig. Hvordan får jeg tabellen med?

Du har lavet en lang række INPUT tekst felter, men de har alle samme navn
(name="vare"). Du skal navngive hver enkelt input individuelt.
(name="kartofler" etc.) Prøv derefter at indsætte dine egne variable i
feltet "variable_order", feks:

<INPUT TYPE =" hidden" NAME =" variable_order" VALUE ="
name|client_email|omdig|kartofler|agurker">
..osv...

> - når jeg har sendt kommer der en popup med en dum tekst. Vil
> jeg have nogen mulighed for at ændre på den?

Ret din kilde til med:

<INPUT TYPE =" hidden" NAME =" response_title" VALUE =" Mindre dum tekst">

Jeg har ikke selv adgang til TDCs cgi scripts, så ovenstående er utestet.
Håber at det hjælper dig videre.

mvh
Dan

Fra : Dan Eik Høfsten

Dato : 10-11-04 00:25

> [...]
> (name="vare"). Du skal navngive hver enkelt input individuelt.
> (name="kartofler" etc.) Prøv derefter at indsætte dine egne variable i

Ved nærmere gennemsyn er det primært name="Antal" der skal ændres (og ikke
nødvendigvis name="Vare").
eks: <input type="text" size="3" maxlength="2" name="antal_kartofler_berb">

etc.

/Dan