Popup-link virker ikke.
Fra : Simon Moore Højer

Dato : 07-11-04 18:44

Hej NG

Jeg har et popupvindue som jeg vil åbne med et link. Mit link ser sådan
her ud:
onclick="window.open('ungdomslejr.asp?ID=1','Lejrbilleder','location=no'
,'alwaysRaised=yes','dependent=yes','scrollbars=yes','titlebar=yes','men
ubar=no','toolbar=no','width=700,height=600');return false;">KLIK for at
se billederne</a>

alle de forskellige "egenskaber" virker undtagen størrelsen. Jeg kan
ikke få width og height til at virke.
Jeg har både prøvet at skrive dem få den form de står i ovenover og
sådan her: 'width=700','height=600'.
Men det vil ikke virke.

Hvad gør jeg galt?

--
Simon Moore Højer
http://www.usenet.dk/netikette/larm.html

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 07-11-04 18:46

hmmmm...

har lige prøvet at fjerne alle de andre egenskaber så det kun er width
og height der er tilbage, og så virker det...underligt... er der nogen
der har en forklaring?

Fra : Kasper Johansen

Dato : 07-11-04 19:56

"Simon Moore Højer" <simonhoejer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> har lige prøvet at fjerne alle de andre egenskaber så det kun er width
> og height der er tilbage, og så virker det...underligt... er der nogen
> der har en forklaring?

Servicepack 2???

Prøv at sætte href til:

....href="javascript: window.open...">...

Mvh
Kasper

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 07-11-04 21:53

Simon Moore Højer wrote:

> Jeg har et popupvindue som jeg vil åbne med et link. Mit link ser sådan
> her ud:

[Snip kode]

> [...]
> ikke få width og height til at virke.
> Jeg har både prøvet at skrive dem få den form de står i ovenover og

Så vidt jeg kan se har du 10 parameter med til window.open.

Det er kun muligt at have 3, hvor det sidste er optionel.
http://www.devguru.com/Technologies/ecmascript/quickref/win_open.html

window.open(URL, name [, features])

Altså URL'en til den side der skal åbnes. Her bør du bruge this.href.
Name som jeg plejer at lade være en tom string.
Og eventuelle features.

Således

onclick="window.open(this.href,'','location=no, alwaysRaised=yes,
dependent=yes, scrollbars=yes, titlebar=yes, menubar=no, toolbar=no,
width=700, height=600');return false;">KLIK for at se billederne</a>

PS. Hvorfor ikke blot lave det som almindeligt link og så lade brugeren
selv bestemme om de vil åbne det i et nyt vindue?

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 07-11-04 23:54

> onclick="window.open(this.href,'','location=no, alwaysRaised=yes,
> dependent=yes, scrollbars=yes, titlebar=yes, menubar=no, toolbar=no,
> width=700, height=600');return false;">KLIK for at se billederne</a>

Tak det virkede...

> PS. Hvorfor ikke blot lave det som almindeligt link og så lade
> brugeren selv bestemme om de vil åbne det i et nyt vindue?

Det skal bruges til et billedgalleri der bl.a. pga. hensyn til design på
siteet skal åbnes i et nyt vindue.

Fra : Christian Hansen

Dato : 09-11-04 08:33

Simon Moore Højer wrote:

> Det skal bruges til et billedgalleri der bl.a. pga. hensyn til design på
> siteet skal åbnes i et nyt vindue.

og hensynet til designet vægtes altid højere end hensynet til brugeren... ;)

Mvh Christian

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 09-11-04 11:54

> og hensynet til designet vægtes altid højere end hensynet til
> brugeren... ;)

Nej selvfølgelig ikke, men jeg er ikke administrerende webmaster, kun
assisterende og ham med magten har desværre den holdning