Backgammon - javascript
Fra : Thygesen

Dato : 07-11-04 14:54

Jeg er ved at lave et backgammon. Det går meget fint indtil videre. Jeg har
dog et lille problem. Jeg skal have lavet noget validering/kontrol, så det
kun er muligt at flytte derhen, hvor man må. Hvordan laver man dette?
http://cht.dk/back/

Mvh. Christoffer Thygesen

Fra : Dennis Munding

Dato : 07-11-04 20:03

Hej Thygesen!

> [...]
> dog et lille problem. Jeg skal have lavet noget validering/kontrol, så det
> kun er muligt at flytte derhen, hvor man må. Hvordan laver man dette?

Ovenstående kender jeg ikke ret meget til....
Men spillet kender jeg særdeles godt, og jeg kan se, at det er gået helt
galt med dit spil...
Du skal lige have defineret den rigtige spille-retning først!
Hvis man står i modstanderens hjemland, kan man kun rykke baglæns, hvilket
jo absolut ikke er tilladt!!

Men held og lykke med det....
Hvis du får det til at fungere, må du meget gerne kontakte mig, da jeg ikke
har noget imod at spille backgammon - dog kun for sjov!

Dennis Munding
Webmaster
http://skovaa-munding.dk/ & http://mundings-memorial.dk/

Fra : Thygesen

Dato : 07-11-04 21:35

> [...]
ikke
> har noget imod at spille backgammon - dog kun for sjov!

Jeg er ikke helt enig i det du skriver. Hvis du har brikker i modstanderens
hjemland, så kan man ikke kun rykke tilbage. Jeg har lavet det, så det nu er
muligt at rykke de felter man må. Men det er dog rigtigt at man kan rykke
brikkerne til steder der ikke er tilladt og nogen gange vil det være muligt
at rykke dem baglæns. Jeg skal lave det, så det kun er muligt at flytte
brikkerne hen, hvor det i følge reglerne er tilladt. Der må findes en smart
måde at lave det på, så koden ikke bliver alt for indviklet og
ugennemskuelig. Jeg har fundet et par backgammon spil på nettet lavet
udelukkende med javascript... Jeg tror muligvis jeg kan få nogle ideer
derfra...

Dennis.. jeg kontakter dig, når det på et tidspunkt er lavet færdigt...

Mvh. Christoffer Thygesen