Vente på validering
Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 07-11-04 14:51

Hvordan kan jeg få mit valideringsscript til at vente med at returnere
true|false, indtil et databaseopslag har fundet sted?
Mit problem:
Når jeg submitter en tilmeldelsesformular, vil jeg have en iframe til at
foretage et kald til en side, der slår op i en database om det indtastede
brugernavn findes eller ej. Findes det, skal siden kalde parent-siden med et
javascript, der fortæller at brugernavnet findes. Ellers en meddelelse om at
det er ledigt.
Hvordan får jeg så hovedsiden til at vente med at submitte indtil dette svar
er kommet?

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Thygesen

Dato : 07-11-04 14:57

"Jonas Schmeltz Aaberg" <julledyret@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> det er ledigt.
> Hvordan får jeg så hovedsiden til at vente med at submitte indtil dette

Hvorfor ikke bare lave det med serverside (som der gøres på mange andre
sider), hvor du laver det så den tjekker om brugernavnet findes når der
submittes og hvis det går giver du bare brugeren denne besked og undlader at
gemme i databasen.

Mvh. Christoffer Thygesen