Kiwi syslog server
Fra : Arne Madsen

Dato : 06-11-04 21:45

Er der en her der ved hvordan man sætter sin Kiwisyslogserver op til at
optage log information fra et Zywall 2 Router/firewall.

Det er et spørgsmål om IP addresser og UDP/TCP m.m for at de kan tale
sammen. Der logges ikke noget hos mig.

Venligst
Arne

Fra : Morten Davidsen

Dato : 06-11-04 22:16

"Arne Madsen" <ArneKMadsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> optage log information fra et Zywall 2 Router/firewall.
>
> Det er et spørgsmål om IP addresser og UDP/TCP m.m for at de kan tale
Det er nok også et spørgsmål som hører til i dk.edb.netvaerk

/MD

Fra : ShutEye

Dato : 07-11-04 00:57

> [...]
> optage log information fra et Zywall 2 Router/firewall.
>
> Det er et spørgsmål om IP addresser og UDP/TCP m.m for at de kan tale

Har du win xp sp2?
Husk at åbne i firewallen, port 514udp (så hvidt jeg husker)

Jeg har en Zywall5 og Kiwi syslog 7.1.1.4 (igen shjh :) og det virker fint.

ShutEye

Fra : Arne Madsen

Dato : 07-11-04 07:48

Hej ShutEye

Jeg har Jeg har en Zywall2 og Kiwi syslog 7.1.1.4

Jeg har ikke installeret SP2, så mit system er Windows XP pro med SP1.

Det er opsætningen i henholdvis Zywall og Kiwi som jeg er i tvivl om er
korrekt, siden det ikke virker.

Zywall 2, under "Log Settings" - "Syslog Logging", har jeg sat flueben i
"Active". Syslog Server IP Address står til 0.0.0.0 og Log Facillity står
til Local 1. ( Jeg har ikke rigtig fundet en forklaring på hvad Local 1,
Local 2 og så vidre står for, ved du det? )

Send Log har jeg sat til Horly.

I Kiwi Syslog under Setup, Imputs, UDP, står at den lytter på port 514 og de
anbefaler at man ikke udfylder IP feltet untagen hvis man har flere enheder
der sender log info. Så det har jeg ikke udfyldt.

Hvordan er dine instillinger?

Hilsen
Arne.

Fra : ShutEye

Dato : 09-11-04 10:52

> Jeg har Jeg har en Zywall2 og Kiwi syslog 7.1.1.4
>
> Jeg har ikke installeret SP2, så mit system er Windows XP pro med SP1.

Så er det ikke windows firewall der driller.
Men hvis du har en anden firewall installeret - så husk lige at prikke hul i UDP514.

> [...]
> til Local 1. ( Jeg har ikke rigtig fundet en forklaring på hvad Local 1,
> Local 2 og så vidre står for, ved du det? )

"Syslog Server IP Address" skal være (lan-)ip adressen på den maskine kiwi er installeret
på.
Local1, Local2 osv er vist nok til at kunne logge fra forskellige routere til samme
logger, med en nem måde at adskille dataene på (local1 = router1, local2 = router2 osv.)
Bare lad den stå på local1 - det gjorde jeg.

> Send Log har jeg sat til Horly.

Aner jeg ikke hvad er :)

> I Kiwi Syslog under Setup, Imputs, UDP, står at den lytter på port 514 og de
> anbefaler at man ikke udfylder IP feltet untagen hvis man har flere enheder
> der sender log info. Så det har jeg ikke udfyldt.

Lyder rigtigt.

ShutEye