ADSL med ip-telefin, uden fastnet?
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 05-11-04 09:55

Jeg har i øjeblikket fastnettelefon igennem Elrotel (En del af elselskabet
Elro), hvor jeg betaler ca. 100 kr/md i abonnement.

Jeg har medarbejderbredbånd gennem TDC med en linie på 512/512

Kan jeg opsige mit fastnetabonnemt, så jeg spare de 100 kr/md eller skal jeg
betale for en "normal" telefonforbindelse for at kunne få ADSL?

Hilse Ole Frederiksen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-11-04 10:14

"Ole Frederiksen" <baltzer_FJERN_DETTE_@mail-online.dk> crashed Echelon
writing news:418b3fd7$0$277$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Kan jeg opsige mit fastnetabonnemt, så jeg spare de 100 kr/md eller
> skal jeg betale for en "normal" telefonforbindelse for at kunne få
> ADSL?

TDC skal bruge et bærelinje for deres ADSL, dette skal enten være et PSTN
eller ISDN linje. Omkostningen for dette har TDC valgt kunden selv skal
afholde.

På godt dansk, du SKAL have en telefonlinje hvis du skal have ADSL fra TDC.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 05-11-04 10:42

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> [...]
> writing news:418b3fd7$0$277$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> På godt dansk, du SKAL have en telefonlinje hvis du skal have ADSL fra

Er der andre levenrandøre af ADSL, hvor den kan lade sig gøre uden at give
de godt 100 kr/md?

Hilsen Ole Frederiksen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-11-04 10:43

"Ole Frederiksen" <baltzer_FJERN_DETTE_@mail-online.dk> crashed Echelon
writing news:418b4ae6$0$306$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Er der andre levenrandøre af ADSL, hvor den kan lade sig gøre uden at
> give de godt 100 kr/md?

Tiscali og CyberCity. Sidstnævnte kan også yde en IP-Telefoni løsning inkl.
fastnetnummer.

Men kræver at alle former for tlf. abb. og adsl er opsagt.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 05-11-04 22:11

Hej

> [...]

>writing news:418b4ae6$0$306$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

>Tiscali og CyberCity. Sidstnævnte kan også yde en IP-Telefoni løsning inkl.

Og skulle den mulighed ikke være tilstede ((Hvis de 2 nævnte ikke har
deres eget udstyr på din central)) kunne du måske bruge en FWA
radiolink, som udbydes af bla. Sonofon.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-11-04 10:57

> Tiscali og CyberCity. Sidstnævnte kan også yde en IP-Telefoni løsning
> inkl. fastnetnummer.

Cybercity har ikke IP-telefoni. Jeg har selv CC bredbåndstelefoni og det er
en teknologi der hedder VoDSL (voice over digital subscriber line). Det
giver dig ikke billige opkald til udlandet med mere. Det er en konkurrent
til fastnetudbydernes ring gratis mellem 18 og 8 til fastnetnumre, men kan
ikke sammenlignes med IP-telefoni hvor man kan ringe til udlandet til meget
billige takster f.eks.

Både CC og Tiscali kan kun levere ADSL uden telefon hvis man er koblet på
en central hvor de selv har noget udstyr. Bor man tilpas langt væk fra en
større by og har CC eller Tiscali så er man næsten helt sikkert på gennem
en TDC linje - og så er der samme krav som hos TDC. Der skal betales for en
bærelinje hvis man vil have ADSL. Til gengæld er der rygter om at hvis man
køber en 2M/128k forbindelse og bor et sådant sted, så får man en 2M/512
fordi det nu engang er den hastighed som TDC kan levere til CC :) Om det
sidste passer ved jeg ikke, men jeg har læst i en af de interne cybercity
newsgroups at det forholdt sig således for en CC kunde.

/Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-11-04 19:52

Flemming Joensson <flemming@joensson.invalid> crashed Echelon writing

> [...]
> fastnetnumre, men kan ikke sammenlignes med IP-telefoni hvor man kan
> ringe til udlandet til meget billige takster f.eks.

Sry, du har self. ret med det ikke er IP-telefoni, syntes bare dengang
pjecen kom dumpende der stod det, my bad.

Men vil godt lige pointere at IP-telefoni intet har at gøre med takster,
men handler om teknikken bag telefonien. Korrekt man kan få billigere
takster med IP-telefoni, hvis endpoint ud mod telenettet sidder lokalt for
den man ønsker ringe til.

--
Bjarke Andersen

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 07-11-04 18:31

personligt ville jeg tage tdc kabeltv´s webspeed til 339,- 512/256 og så
vælge tele2*s iptelefoni til 99,- pr. mdr. og så fri tale mellem fastnet
telefoner ...

så har du fri internet og telefoni til 439,- pr. mdr.. billigere bliver det
vist ikke...

Mvh.
Daniel Nielsen

"Ole Frederiksen" <baltzer_FJERN_DETTE_@mail-online.dk> skrev i en
meddelelse news:418b3fd7$0$277$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-11-04 14:06

"Daniel Nielsen" <120104152372@fjernesenet.dk> wrote in message
> personligt ville jeg tage tdc kabeltv´s webspeed til 339,- 512/256 og så
> vælge tele2*s iptelefoni til 99,- pr. mdr. og så fri tale mellem fastnet
> telefoner ...

Det falder lidt til jorden hvis du ikke har kabeltv eller ikke har mulighed
for at få det
Fra tdckabeltv.dk:
"Forbehold
For at få Webspeed, skal du være kunde hos TDC Kabel TV, eller din lokale
antenne-/ boligforening skal have indgået en Webspeed-aftale med os
"

Så går det billige pludselig af det :)
Hvis jeg ikke død og pine skulle have fastnet forbindelse for at have min
adsl ved tdc - så var den forlængst opsagt og udskiftet med ip tlf.

--
/Dennis

Fra : Palle Preben-Hansen

Dato : 08-11-04 22:36

> "Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message

PSTN

> TDC.

Min posting fra 2 1/2 time siden vises ikke. Det er sikkert fordi jeg
vedlagde en fax i .gif-format, så nu prøver jeg uden og smider faxen i
dk.binaer som TDK.gif

Jeg mener at Konkurrencestyrelsen anser krav om samtidig levering af to
uafhængige ydelser for ulovlig. TDC har tidligere været indklaget for
Konkurrencestyrelsen for at kræve telefonabonnement for at levere ADSL
(ProAccess) og TDC måtte trække iland ved i vedlagte fax af 26. juli 2000
overfor Konkurrencestyrelsen at udtale: "Tele Danmark kan hertil oplyse, at
installation af ADSL forudsætter, at der er etableret en accessforbindelse,
hvorpå ADSL kan etableres. Det er i den forbindelse ikke et krav, at
ProAccess kunden har et telefonabonnement hos Tele Danmark, som omfatter
telefoni".

Jeg havde ISDN leveret af Tele2 og fik firmabetalt ADSL via TDC. Efter at
ADSL-forbindelsen havde kørt i en måned havde jeg ikke brug for ISDN eller
fastnettelefonen og jeg opsagde mit abonnement hos Tele2, hvorefter ADSL
holdt op med at virke, idet TDC uden varsel lukkede for den.

Der er på min bopæl en accessforbindelse i form af den kobberledning, der
har været anvendt til både ADSL, ISDN og telefoni og som fortsat skal
anvendes til ADSL. Når ADSL kan køre på kobberledningen uden
telefonabonement hos TDC kan det også køre på samme ledning uden ISDN
telefonabonnement hos Tele2.

Der er tale om to forskellige firmaer og to forskellige abonnementer anden
uden sammenhæng at de bruger samme kobberledning.

Så vidt jeg kan se er det at lukke for/nægte at levere ADSL ren money
making
og udnyttelse af monopol fra TDC's side og netop det som
Konkurrencestyrelsen er efter.

Er der nogen, som ved om der har været andre sager om dette i IT-styrelsen
eller Konkurrencestyrelsen? Ellers tror jeg at jeg vil bringe sagen i
erindring for de berørte parter...

Jeg kan tilføje, at det forlyder at EU har tvunget det norske televærk til
at levere ADSL og telefoni uafhængigt af hinanden.

Mvh. Palle, Roskilde.

Fra : KsNa

Dato : 08-11-04 23:10

"Palle Preben-Hansen" <palle@oz1rh.RemoveSpam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> at levere ADSL og telefoni uafhængigt af hinanden.

Det kobber som ADSLen skal køre på, skal vel også betales på en eller anden
måde.

Mvh
Kim

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 09-11-04 00:18

"Palle Preben-Hansen" <palle@oz1rh.RemoveSpam.com> enriched usenet with:

> Jeg kan tilføje, at det forlyder at EU har tvunget det norske
> televærk til
> at levere ADSL og telefoni uafhængigt af hinanden.

Jeg tror du overvurderer EU's indflydelse i Norge

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Jessica Garlick - Come Back

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 09-11-04 22:14

Hej Palle

"Palle Preben-Hansen" <palle@oz1rh.RemoveSpam.com> wrote:
Klip
>Er der nogen, som ved om der har været andre sager om dette i IT-styrelsen
>eller Konkurrencestyrelsen? Ellers tror jeg at jeg vil bringe sagen i
>erindring for de berørte parter...
Klip

Telestyrelsen er pt. ved at lave netop en udredning om forhindringer for
udbredelsen af ADSL m.v. og i den indgår netop TDC's krav om fastnet
telefoni på linien for at etablere ADSL. - Og der er slt ingen tvivl om
at TDC blir' tvunget til at fjerne dette krav, og også deres krav om det
de så smukt kalder en 'bærelinie' (Som jo teknisk er det rene vrøvl, og
som du skriver, kun en pengemaskine). - Ligeledes blir' de antagelig
tvunget til at sænke priserne på ADSL !, i en undersøgelse der netop er
offentliggjort ligger priserne på ADSL i DK ca. 30 % højere end i det
øvrige norden !

Til sammenligning koster i Frankrig en 512/512 ADSL forbindelse, uden
telefoni krav ca. 100,-Dkr/måned, og en 2048/512 knapt Dkr. 200,- Og der
er ingen grund til at tro at udbyderne dernede ikke tjener penge.

Det du tænker på omkring Norge er nok at de Norske myndigheder har
påbudt Telenor at levere ADSL uden krav om telefon, og uden
prisforhøjelser, senere mener jeg dog at de har fået lov at opkræve 68,-
Nkr. ekstra hvis ikke der er tlf. på linien.

Den Danske udredning skulle være klar i December !

Vy de Ole ( ex. oz1eui)

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !