Newsserver, oversigt over ng's?
Fra : Thomas

Dato : 11-11-04 12:41

Hej.

Er der nogen her, der kan fortælle mig hvor jeg kan finde en rimelig komplet
liste over nyhedsgrupper? Jeg tænker på alle dem jeg normalt ikke kan se,
altså et sted hvor man kan søge for at se hvor mange de har under
forskellige emner & hvor man så kan købe medlemsskab?
Jeg bruger både tdc & teranews, men en australier jeg talte med, undrede sig
over at jeg kun (på teranews) havde 103 nyhedsgrupper med teens (for nu at
ta' et eksempel), han havde 246.. Og teranews beder om en liste over de
grupper de ikke har, før de kan importere dem. Så ville det jo være noget
nemmere, at blive medlem hos en udbyder som allerede har dem allesammen på
listen.

Thomas

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 11-11-04 16:27

Thomas <Thomasjensen@spam_en_anden.dk> writes:
>Er der nogen her, der kan fortælle mig hvor jeg kan finde en rimelig komplet
>liste over nyhedsgrupper?

Den generelt accepterede liste er her:
ftp://ftp.isc.org/pub/usenet/CONFIG/active

Den er ikke "komplet", for det giver ikke mening at snakke om
komplet i den sammenhæng. Den er heller ikke helt støvsuget for
tåbelige grupper (der er vist en alt.vampires.flonk.flonk.flonk
eller noget i den dur).

Men det er stadig den mest "rigtige".

Mvh.
   Klaus.

Fra : Thomas

Dato : 13-11-04 00:21

> Den generelt accepterede liste er her:
> ftp://ftp.isc.org/pub/usenet/CONFIG/active

> Men det er stadig den mest "rigtige".
>
> Mvh.
> Klaus.

Mange tak for hjælpen