Webspeed nye priser...
Fra : Jan Pedersen

Dato : 04-11-04 20:02

Nogen der har nogle kommentar til dem ?

http://shorterlink.com/?H2BJLA

--
Jan Pedersen
cuk@cuk.dk

Fra : Nicolai

Dato : 04-11-04 21:11

> Nogen der har nogle kommentar til dem ?
>
> http://shorterlink.com/?H2BJLA

Kun at deres 4096/1024 kører godt ;)

(Troede aldrig de ville tilbyde 1mbit upload - teknologien har jo nogle
begrænsninger)

Fra : Tomasz

Dato : 04-11-04 23:05

"Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com> skrev i en meddelelse

> Kun at deres 4096/1024 kører godt ;)

Hej

Kig lige på prisen af fast IP adresse, er der noget som tager mere end dem ?

Hilsner
Tomasz

Fra : Nicolai

Dato : 04-11-04 23:21

> Kig lige på prisen af fast IP adresse, er der noget som tager mere end dem
> ?

Næ, men jeg har aldrig fået ny som alm kunde...

Fra : TBC

Dato : 05-11-04 09:13

"Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com> skrev i en meddelelse

> Kun at deres 4096/1024 kører godt ;)

2.048/512 kbit/s & 4096/1024 kbit/s

....Mother fucking *endelig* en rimelig upload på webspeed, det har jeg
ventet på længe (Jeg har længe kunnet få webspeed men har fortsat ADSL pga
webspeed's tidligere latterlige uploadhastigheder), men nu er webspeed
endelig blevet en overvejselse værd!

Det enete jeg er i tvivl om er pingen på Kabel ifht ADSL

Gider du smide en tracert på f.eks www.boomtown.net ?

....Og evt fortælle mig lidt om din ping i CS hvis du spiller det (det
"gamle" CS altså (ikke CSS), jeg er mest dus med pingen i det gamle CS

TBC

Fra : Nicolai

Dato : 05-11-04 10:20

> Det enete jeg er i tvivl om er pingen på Kabel ifht ADSL
Bedre imho.

> Gider du smide en tracert på f.eks www.boomtown.net ?

Tracing route to boomtown.net [62.243.74.242]
over a maximum of 30 hops:

1 11 ms 13 ms 14 ms 10.60.0.1
2 23 ms 7 ms 10 ms 10.250.0.17
3 10 ms 17 ms 14 ms ser5-0-0.odnxt2.ip.tele.dk [62.242.105.253]
4 9 ms 10 ms 15 ms ge6-0-40.1000m.odnxg2.ip.tele.dk
[83.88.0.130]
5 17 ms 15 ms 13 ms pos2-0.622m.arcnxg1.ip.tele.dk [195.249.2.33]
6 11 ms 14 ms 16 ms 83.88.13.2
7 16 ms 15 ms 13 ms 83.88.13.6
8 13 ms 21 ms 14 ms ge3-1.1000m.u1.opa.tdk.net [193.163.158.173]
9 11 ms 13 ms 14 ms ge4-8.1000m.d5.opa.tdk.net [62.243.74.234]
10 * * ge4-8.1000m.d5.opa.tdk.net [62.243.74.234] reports:
Destination net unreachable.

Altså ca 13ms til hoppet før boomtownserveren...

Fra : TBC

Dato : 05-11-04 11:05

> Bedre imho.

> Tracing route to boomtown.net [62.243.74.242]

Mange tak for det.
Det ser jo rimeligt ud som hvad jeg er vant til. (Bortset fra de første 5
hop's som besynderligt nok er lige omkring en 5 ms langsommere end hvad jeg
er vant til). Men på bundlinjen/destinationen ser der ud til at give det
samme ...Og det er vel det som er afgørende går jeg ud fra.

Jeg må jo hellere få lidt Webspeed og en IP-telefon, så jeg kan slippe for
det rædderlige tvungne fastnetabbonemet bundet til ADSL'en.

TBC

Fra : Ivar Madsen

Dato : 06-11-04 21:43

TBC skrev:

> [...]
> jeg er vant til). Men på bundlinjen/destinationen ser der ud til at give
> det samme  ...Og det er vel det som er afgørende går jeg ud fra.

Det eneste du delvis kan bruge til noget er tiden på destinationen, og det
kan du som sagt kun delvis bruge til noget, fordi den også kan nedpriotere
svar på ping.
De mellemliggende router kan du ikke bruge pingtider til så meget, fordi de
typisk vil nedpriotere at svare på ping.
Du kan dog bruge pingtider til at checke hvor belastet routeren/serveren er,
hvis du jævnligt pinger dem, og kan samligne med hvad du er vandt til at få
af pingtider.

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen
Jeg har lavet en ny hjemmeside http://milli.dk/

Fra : TBC

Dato : 07-11-04 11:14

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er,
> hvis du jævnligt pinger dem, og kan samligne med hvad du er vandt til at

Ok, så det bedste spørgsmål jeg stillede var altså det praktiske om hvilken
ping en 4096/1024 Webspeedkunde er vant til at have når denne spiller CS på
en given server?

TBC

Fra : Erik

Dato : 07-11-04 13:22

"TBC" <skrev:
> Ok, så det bedste spørgsmål jeg stillede var altså det praktiske om hvilken ping en 4096/1024 Webspeedkunde
> er vant til at have når denne spiller CS på en given server?

Ingame i CS:Source ligger jeg på omkring 25ms på Boomtown med en 2048/512.

--
Erik

Fra : Per Rønne

Dato : 07-11-04 16:24

Jan Pedersen <cuk@cuk.dk> wrote:

> Nogen der har nogle kommentar til dem ?
>
> http://shorterlink.com/?H2BJLA

Forbløffende. Den forbindelse jeg har gennem CyberCity {2 M ned, 128 K
op} koster 399. Den tilsvarende gennem WebSpeed er lige sat ned fra 549
til 469 kroner.

Hvorfor i alverden vælger folk WebSpeed, når de kan få adsl billigere
gennem telefonkablerne?
--
Per Erik Rønne

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-11-04 16:59

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Hvorfor i alverden vælger folk WebSpeed, når de kan få adsl billigere
> gennem telefonkablerne?

Tja jeg kender en hvor agumentet var at man var koblet op fra dag til dag,
og man skulle vente op til 6 uger hos CC... Ned i telebutik og hente udstyr,
hjem og koble op så kører det.,

Fra : Per Rønne

Dato : 07-11-04 17:03

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

> [...]
> og man skulle vente op til 6 uger hos CC... Ned i telebutik og hente udstyr,

Men nu kører det altså hos mig; med router, fast IP-adresse og telefon
gennem internettet.
--
Per Erik Rønne

Fra : reg

Dato : 07-11-04 18:24

Per Rønne wrote:

> [...]
> til 469 kroner.
>
> Hvorfor i alverden vælger folk WebSpeed, når de kan få adsl billigere

Det er ikke alle der betaler xxx kr i kvartalet for at have fastnet.

Fra : Thomas Hedberg

Dato : 07-11-04 20:00

> Det er ikke alle der betaler xxx kr i kvartalet for at have fastnet.

Sidst jeg undersøgte det krævede CyberCity ikke fastnet. Ved webspeed kræver
vel iøvrigt egentligt, at man har en af kabel TV pakkerne.

Mvh,

Thomas

Fra : reg

Dato : 07-11-04 20:14

Thomas Hedberg wrote:

> Sidst jeg undersøgte det krævede CyberCity ikke fastnet.

Man får vel ikke det rå kobber gratis?

> Ved webspeed kræver vel iøvrigt egentligt, at man har en af kabel TV pakkerne.

Korrekt

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-11-04 20:44

"reg" <reggol@_remove_operamail.com> wrote in message

> Man får vel ikke det rå kobber gratis?

Det betaler Cybercity... Det er vist noget med 25,- dyrere om måneden en
delt kobber

Fra : Martin Schultz

Dato : 07-11-04 21:29

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev 2004-11-07:

> Det betaler Cybercity... Det er vist noget med 25,- dyrere om måneden en
> delt kobber

Der er ingen pris forskel.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-11-04 22:23

"Martin Schultz" <news2004@adsltips.invalid> wrote in message

> Der er ingen pris forskel.
...Det_betaler_cybercity.. Skrev jeg

Nej for kunden, jeg talte om at cybercity betaler omkring 25 kroner mere til
TDC brancesalg for admistrativt rå kobber end i forhold til Delt kobber

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 08-11-04 00:40

> Nej for kunden, jeg talte om at cybercity betaler omkring 25 kroner mere
til
> TDC brancesalg for admistrativt rå kobber end i forhold til Delt kobber

Der er ikke tale om administrativt rå kobber (ARK.) ARK oprettes kun, hvis
kunden har fastnettelefon, og får delt rå kobber (DRK,) og efterfølgende
opsiger sit fastnetabonnement. I dette tilfælde opsiges DRK, og ARK
oprettes.

Dette sker dog kun, hvis Tiscali/Cybercity kunden er forbundet til eget net,
og ikke ligger på TDCs net. I dette tilfælde er ARK af én eller anden årsag
ikke muligt, og kunden mister sin ADSL forbindelse.

--
Mvh. Jesper

Fra : Thomas Hedberg

Dato : 08-11-04 01:40

> Man får vel ikke det rå kobber gratis?

Det er indeholdt i ADSL forbindelsen fra CyberCity og er dig uvedkommende.
Hvad CyberCity betaler for det er underordnet for den enkelte. Hovedsagen
for kunden må være at prisen er uden ekstra udgifter som f.eks:

Webspeed som kræver kabel TV til små 300 kr om måneden.
TDC bredbånd som kræver fastnet telefon abb. til omkring 120,- om måneden.

Mvh,

Thomas.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-11-04 01:45

"Thomas Hedberg" <thomas@my-email.dk> skrev i en meddelelse
> Webspeed som kræver kabel TV til små 300 kr om måneden.

LOL , du ved ikke hvad du snakker om....
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Thomas Hedberg

Dato : 08-11-04 02:10

> LOL , du ved ikke hvad du snakker om....

TDC Kabel TV koster ca. 280,- om måneden hvor jeg bor og mig bekendt er det
påkrævet, at jeg er tilkoblet kabel TV hvis jeg ønsker Webspeed.

Hvis du har andre informationer, så skriv nogle fakta istedet for
ovenstående, som er temmeligt ubrugeligt.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-11-04 02:14

> TDC Kabel TV koster ca. 280,- om måneden hvor jeg bor og mig bekendt er
> det
> påkrævet, at jeg er tilkoblet kabel TV hvis jeg ønsker Webspeed.

http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=ktv_priser&_nfls=false

Grundpakken er rigeligt til at få webspeed
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Thomas Hedberg

Dato : 08-11-04 09:04

http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=ktv_priser&_nfls=false

> Grundpakken er rigeligt til at få webspeed

Det giver så en merpris på små 150 kr, hvis man ikke har kabel TV behovet -
ikke helt uvæsentligt at regne med i regnestykket. Men dog mindre end de små
300 som jeg huskede det, som selvf. har været for den store pakke.

Fra : Olesen

Dato : 08-11-04 16:49

"Thomas Hedberg" <thomas@my-email.dk> skrev i en meddelelse

> TDC Kabel TV koster ca. 280,- om måneden hvor jeg bor og mig bekendt er
det

195,- her for stor pakke pr./md.

339 oveni for en 1024/128 WebSpeed forbindelse.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-11-04 21:00

Thomas Hedberg <thomas@my-email.dk> wrote:

> Ved webspeed kræver
> vel iøvrigt egentligt, at man har en af kabel TV pakkerne.

Det er ikke nok. Vi kører med TDCs kabel-tv, men kan alligevel ikke
bruge WebSpeed. Fællesantenneanlægget kan nemlig ikke klare det da der
ikke er individuelle udgange til de forskellige lejligheder; det hele
løber i ring {ja, jeg kan ikke lige komme på det rigtige ord}.

Vi er af samme grund alle bundet til den samme pakke: TDCs /store/
pakke.

TDC har tilbudt »gratis« at installere et nyt net, som vil kunne køre
WebSpeed. Det har vi imidlertid afvist, da det indebar en
bindingsperiode på 10 år; så hellere få et netværk som vi /selv/ ejer,
og hvor vi kan skifte udbyder efter pris og kvalitet. Jeg bor i en
privat andelsboligforening.
--
Per Erik Rønne

Fra : Carl Drud

Dato : 07-11-04 16:35

Per Rønne wrote:

> Forbløffende. Den forbindelse jeg har gennem CyberCity {2 M ned, 128 K
> op} koster 399. Den tilsvarende gennem WebSpeed er lige sat ned fra 549
> til 469 kroner.

Er det ikke et, som der står på CC hjemmeside "Tilbud lige nu".

> Hvorfor i alverden vælger folk WebSpeed, når de kan få adsl billigere
> gennem telefonkablerne?

Tjah.

4096/1024 kbit/s 744 kr. Webspeed
2560/768 Kbit/s 749 kr CC

4096/512 kbit/s 669 kr. Webspeed
2048/512 Kbit/s 669 kr. CC

Carl

Fra : Per Rønne

Dato : 07-11-04 16:52

Carl Drud <carl.drud@myrealbox.com> wrote:

> Er det ikke et, som der står på CC hjemmeside "Tilbud lige nu".

Det plejer at holde. I øvrigt har jeg for et par uger siden netop fået
brev fra CC om at min forbindelse var sat op til 2 M ned, uden at prisen
blev sat op. Jeg har stået registreret til 1 M ned, til 395 om måneden.

> 4096/1024 kbit/s 744 kr. Webspeed
> 2560/768 Kbit/s 749 kr CC

> 4096/512 kbit/s 669 kr. Webspeed
> 2048/512 Kbit/s 669 kr. CC

Høje uploadhastigheder har jeg ikke brug for, og uploadhastigheder på
ovennævnte størrelser er det vist kun store sites der har brug for.
--
Per Erik Rønne

Fra : Nicolai

Dato : 07-11-04 16:59

> Høje uploadhastigheder har jeg ikke brug for, og uploadhastigheder på
> ovennævnte størrelser er det vist kun store sites der har brug for.

Du bliver klogere :)

Fra : Per Rønne

Dato : 07-11-04 17:03

Nicolai <emailxyznifo@fogh.com> wrote:

> Du bliver klogere :)

Jeg har ikke brug for det; så mange e-mails sender jeg heller ikke
hjemmefra, ej heller news-artikler.
--
Per Erik Rønne

Fra : TBC

Dato : 09-11-04 14:36

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Høje uploadhastigheder har jeg ikke brug for, og uploadhastigheder på
> ovennævnte størrelser er det vist kun store sites der har brug for.

Det er mulig. Sådan er behovene jo så forkellige. Det er faktisk først nu at
Webspeed er blevet et interessant produkt for en som jeg, for
uploadhastigheder har hidtil netop været problemet eller rettere manglen med
Webspeed, men i dag er der lidt for enhver, helt fra 64/64 (til mail,
nyhedsgruppe og let surf), til 4096/1024

Når det handler om online spil er det optimale fatisk en symetrisk
forbindelse. 2048/128 er ikke meget mere bevendt end f.eks 512/128. Det
eneste produkt specielt designet til Gamere vi har haft herhjemme var
BoomTown ADSL, og det var netop 512/512 eller 256/256

Når jeg skal hjælpe den gamle via fjernskrivebord kunne jeg også *virkeligt*
godt tænke mig at han havde mere upload end hans latterlige 128 kbit/s

Så behov er forskellige, det er tilbudende efterhånden også. Sådan har det
dog ikke været tidligere med Webspeed, hvor forbindelseshastighederne hidtil
har været overmåde asymetriske for nogles behov.

Så jeg ser det som en god udvikling med flere prismæssigt konkurencedygtige
tilbud, særligt i den hastighedsmæssige helt lave og højeste ende,
....underligt nok!?

TBC

Fra : Carl Drud

Dato : 07-11-04 17:05

Per Rønne wrote:

> Det plejer at holde.

Set i forhold til "normal" priserne på de andre hastigheder, mon dog.

> Høje uploadhastigheder har jeg ikke brug for, og uploadhastigheder på
> ovennævnte størrelser er det vist kun store sites der har brug for.

Du kan også få nogle lavere.

512/512 kbit/s 424 kr. Webspeed
512/512 Kbit/s 499 kr. CC

1024/256 kbit/s 419 kr. Webspeed
1024/256 Kbit/s 499 kr. CC

Carl

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-11-04 17:27

"Carl Drud" <carl.drud@myrealbox.com> skrev i en meddelelse
> Du kan også få nogle lavere.

og så er der slet ingen der har nævn de 2 helt "små" forbindelser, hvor CC
slet ikke kan levere noget tilsvarende

64/64 kbit/s 149 Kr (bruger den selv)
128/64 kbit/s 189 Kr

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Olesen

Dato : 07-11-04 17:34

"Ivan V. Klattrup" <nyhedsgruppespam@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> "Carl Drud" <carl.drud@myrealbox.com> skrev i en meddelelse
>
> og så er der slet ingen der har nævn de 2 helt "små" forbindelser, hvor CC
> [...]

Og så kan man få 512/256 til 339/mdr.
ELLER, 1024/128 til 369/mdr.

Fine tilbud efterhånden...flere muligheder.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-11-04 17:50

Ivan V. Klattrup <nyhedsgruppespam@webspeed.dk> wrote:

> "Carl Drud" <carl.drud@myrealbox.com> skrev i en meddelelse

> og så er der slet ingen der har nævn de 2 helt "små" forbindelser, hvor CC
> slet ikke kan levere noget tilsvarende

> 64/64 kbit/s 149 Kr (bruger den selv)

Kan bruges til e-mail og news, næppe til avislæsning.

Personligt overvejer jeg stærkt at droppe Berlingske Tidendes
papirudgave, og nøjes med web-udgaven til 1499 kr/år {125 om måneden}.
Det sparer 200 om måneden.
--
Per Erik Rønne

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-11-04 18:10

> Kan bruges til e-mail og news, næppe til avislæsning.

kan også bruges til at hente en mandrakedistribution m.m.

avislæsning kan jeg ikke udtale mig om, da jeg bruger den gratis papirudgave
på biblioteket.
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-11-04 18:10

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Kan bruges til e-mail og news, næppe til avislæsning.

Jeg tror nu nok hastigheden er lidt hurtigere end opgivet.. Kender en der
har det, og der kan downloades med ca. 12-13KB/s

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-11-04 18:28

> Jeg tror nu nok hastigheden er lidt hurtigere end opgivet.. Kender en der
> har det, og der kan downloades med ca. 12-13KB/s

så er personen heldig, for det kan jeg ikke , ligger mellem 7 og 7,2

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk