2 hurtige firefox spørgsmål
Fra : Bent Birgersen

Dato : 10-11-04 12:31

Hejsa
1. Jeg bruger firefox 1 Preview release Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows
NT 5.1; rv:1.7.3) Gecko/20041001 Firefox/0.10.1
er der grund til at opgradere til1.0 -det kører jo fint.

2. Findes der en extension eller hotkey som gør at man kan springe til
roden af et website. Hvis f.x jeg har klikket på et link til
http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2714900/ hvordan kommer jeg så hen på
www.jp.dk uden at skulle til at rette i URL linien?

Tak venner
/BB

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-11-04 13:36

Bent Birgersen wrote:

> 1. Jeg bruger firefox 1 Preview release Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows
> NT 5.1; rv:1.7.3) Gecko/20041001 Firefox/0.10.1
> er der grund til at opgradere til1.0 -det kører jo fint.

Der er ganske givet rettet nogle fejl, selvom du ikke er stødt på dem.
Det er normalt altid en god ide at bruge seneste version af en browser,
uanset om det er Internet Explorer eller Firefox.

> 2. Findes der en extension eller hotkey som gør at man kan springe til
> roden af et website.

Tag et kig på Digger:
http://extensionroom.mozdev.org/more-info/digger

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-11-04 15:16

Kim Ludvigsen skrev:

> Der er ganske givet rettet nogle fejl, selvom du ikke er stødt på dem.

Man kan se en oversigt her:
<http://www.squarefree.com/burningedge/releases/1.0.html>

> Tag et kig på Digger:

Jeg foretrækker Link Toolbar:
<http://extensionroom.mozdev.org/more-info/linktoolbar>

Den indeholder Top, Parent, First, Previous, Next og Last-knapper - der
dels kan aflæse tilsvarende informationer direkte fra et dokument
(angivet med fx <link rel="next">) og dels kan gætte sig til nogle af
destinationerne (fx ved at kigge på tal i adressen).

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 10-11-04 17:00

Den 10-11-2004 15:15, skrev Jens Gyldenkærne Clausen:

> Jeg foretrækker Link Toolbar:
> <http://extensionroom.mozdev.org/more-info/linktoolbar>
>
> Den indeholder Top, Parent, First, Previous, Next og Last-knapper - [...]

Hvis man kun ønsker at kunne komme til roden af et site ville jeg
foretrække en bookmarklet med indholdet:
javascript:location.pathname = %22%22; void 0

Den har jeg liggende på toolbaren under navnet [Top]
--
Med venlig hilsen / Best regards
Morten K. Hansen   http://hansen-winkel.dk/

Fra : Bent Birgersen

Dato : 10-11-04 21:45

"Morten K. Hansen" <spam@hansen-winkel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Med venlig hilsen / Best regards
> Morten K. Hansen http://hansen-winkel.dk/
> Replying by mail? Change 'spam' to my first name.

Det lyder smart. Hvordan laver man en sådan bookmarklet?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-11-04 22:08

Bent Birgersen wrote:

> Det lyder smart. Hvordan laver man en sådan bookmarklet?

Det nemmeste er nok at tilføje en tilfældig side til dine foretrukne.
Åbn så egenskaberne for den foretrukne, og ændr navnet, for eksempel til
"Top". Slet adressen og indsæt i stedet:
javascript:location.pathname = %22%22; void 0

Du kan finde flere bookmarklets på:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-bookmarklets.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup til Windows

Fra : Martin Andersen

Dato : 10-11-04 14:37

Bent Birgersen wrote:

> 2. Findes der en extension eller hotkey som gør at man kan springe til
> roden af et website. Hvis f.x jeg har klikket på et link til
> [...]

Du kan klikke på grafikken Internetavisen Jyllandsposten øverst på siden.
Det har de fleste sider.

Martin.

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 10-11-04 17:11

Den 10 nov 2004 mumlede Bent Birgersen noget i denne stil:

> 1. Jeg bruger firefox 1 Preview release Mozilla/5.0 (Windows;
> U; Windows NT 5.1; rv:1.7.3) Gecko/20041001 Firefox/0.10.1
> er der grund til at opgradere til1.0 -det kører jo fint.

Hvis du er afhængig af Flash på hjemmesider så vent med at opgradere.

Det er stadig ikke lykkedes mig at få installeret Flash Plugin'et til
min nye ildræv. Går i stå inder "installing...."

--
Palle Jensen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-11-04 10:54

Palle Hans Jensen skrev:

> Det er stadig ikke lykkedes mig at få installeret Flash Plugin'et til
> min nye ildræv. Går i stå inder "installing...."

Hvordan har du installeret Firefox?

Jeg har bare lavet en opgradering fra 1.0PR til 1.0 - og her virker
flash uden problemer (både før og efter opgraderingen).

Jeg googlede lige på "flash firefox bugzilla" - og fandt bl.a. siden
her: <http://fedoranews.org/tchung/firefox-flash/>. Jeg ved ikke om den
kan hjælpe dig.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 11-11-04 17:06

Den 11 nov 2004 mumlede Jens Gyldenkærne Clausen noget i denne
stil:

> Hvordan har du installeret Firefox?

Afinstallerede 1.0 PR. og installerede så final. Som der anbefales et
eller andet sted..

> [...]
> virker flash uden problemer (både før og efter opgraderingen).
>
> Jeg googlede lige på "flash firefox bugzilla" - og fandt bl.a.

Nope. Det er præcis sådan jeg har prøvet. Pkt. 5 sker aldrig. Der dør
den.

--
Palle Jensen

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 11-11-04 19:11

> [...]
stil:

> Jeg googlede lige på "flash firefox bugzilla" - og fandt bl.a.

Kan man dog ikke hente det flash plugin seperat i stedet for at
skulle igennem FF's defekte install system? Lige som i "Gamle dage".

--
Palle Jensen

Fra : Michel Christensen

Dato : 11-11-04 19:14

Palle Hans Jensen wrote:
> Kan man dog ikke hente det flash plugin seperat i stedet for at
> skulle igennem FF's defekte install system? Lige som i "Gamle dage".

Jeg har lige hentet flere plugins og extensions vha. 'det defekte
install system' .. det virker da fint?

--
Best regards
Michel Christensen

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 11-11-04 21:45

Den 11 nov 2004 mumlede Michel Christensen noget i denne stil:

> Jeg har lige hentet flere plugins og extensions vha. 'det
> defekte install system' .. det virker da fint?

Har fundet fejlen!

Det værste er at jeg ikke engang er sikker på om det er mig der er
defekt.

Men inde i FireFox options var der ikke længere hak i den funktion
der tillader at installere software automatisk. Jeg opdagede jeg ikke
kunne installere et Theme med den begrundelse at netop den funktion
var fjernet.

Undrer mig bare hvis det skulle være mig? Vidste ikke engang den var
der, og jeg har aldtid installeret nye themes..

Pyt skidt.. nu blev jeg så klogere...

--
Palle Jensen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-11-04 00:27

On Thu, 11 Nov 2004 10:54:21 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Jeg googlede lige på "flash firefox bugzilla" - og fandt bl.a. siden
>her: <http://fedoranews.org/tchung/firefox-flash/>. Jeg ved ikke om den
>kan hjælpe dig.

Da auto-installeren ikke virkede her, hentede jeg selv Flash fra
Macromedias website og installerede det.

Men nu kan jeg stort set heller ikke se nogen Flash-animationer,
medmindre jeg tilgår .swf-filen direkte. På welcome-siden ser jeg
følgende:
http://stock.ter.dk/firefox_noflash.png
(ignorér Shockwave Player-delen)

... altså, hverken noget "Plugin mangler"-felt eller nogen
Flash-animation. Bare ingenting.

Jeg er ikke helt så begejstret...

(nu prøvede jeg så at installere Shockwave Player via dens
plugin-detector, hvilket faktisk fungerede nemt nok, med en god
fornemmelse af at Firefox var med hele vejen på hvad, der skulle gøres
- desværre løste det ikke mit Flash-problem)

--
- Peter Brodersen

Fra : Carl Drud

Dato : 11-11-04 19:16

Palle Hans Jensen wrote:

> Kan man dog ikke hente det flash plugin seperat i stedet for at
> skulle igennem FF's defekte install system? Lige som i "Gamle dage".

Jeg hentede den her:

http://www.macromedia.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash

virker fint her på FF 1.0.

Carl